Sony i Verizon wspólnie ze stacją NBC Sports, zademonstrowały jak technologia 5G może zmienić transmisje na żywo z wydarzeń sportowych.

Sony Imaging Products & Solutions Inc., Sony Mobile Communications Inc. i Verizon wspólnie ze stacją NBC Sports sprawdziły, jak technologia 5G może zmienić sposób rejestracji i realizacji transmisji na żywo z wydarzeń sportowych. Podczas meczu Houston Texans z New England Patriots, który odbył się 1 grudnia 2019 r. na stadionie NRG, operator stacji NBC Sports filmował przebieg gry kamerą naramienną Sony PXW-Z450. Materiał wideo był przesyłany do znajdującej się na stadionie reżyserki przez sieć 5G Ultra Wideband firmy Verizon, przy użyciu prototypowego nadajnika Sony i urządzenia Xperia 5G mmWave.

 

Test potwierdził, że kamery połączone z siecią 5G mogą w przyszłości stać się niezawodnymi narzędziami ułatwiającymi transmisje na żywo z imprez sportowych. Połączenie małego poziomu opóźnień i dużej przepustowości sieci Verizon 5G Ultra Wideband z doświadczeniem Sony w dziedzinie urządzeń mobilnych, technologii wideo i kodowania umożliwiło transmisję materiału wideo do producentów w wysokiej jakości w czasie zbliżonym do rzeczywistego. Test pokazał też potencjał zdalnych produkcji, których realizatorzy mogą się znajdować w dowolnym miejscu, bez względu na miejsce rozgrywania meczu. Oprócz tego, ponieważ 5G zapewnia praktycznie natychmiastową łączność bezprzewodową, kamery mogą pracować bez połączenia przewodowego. Rozszerza to zakres możliwych lokalizacji kamery, perspektyw i ujęć przy równoczesnym skróceniu procesu konfiguracji i obniżce kosztów integracji toru kamerowego.

 

— Bardzo cieszymy się z tej udanej próby łączności 5G, przeprowadzonej wspólnie z firmą Verizon — mówi Mikio Kita, Senior General Manager w jednostce Media Solution Business Division, Professional Products & Solutions Group, Sony Imaging Products & Solutions Inc. — Sony ma wyjątkowy potencjał, by wprowadzać kompleksowe rozwiązania do profesjonalnej produkcji treści i łączności mobilnej. Wspólne osiągnięcie, jakim była pomyślna weryfikacja tej koncepcji transmitowania sportu na żywo, przyczyni się do rozszerzenia zastosowań sieci 5G.

 

— Sieć 5G firmy Verizon powstała, by zmieniać różne branże — mówi Nicki Palmer, dyrektor ds. rozwoju produktu w firmie Verizon. — Z satysfakcją demonstrujemy jej zdolność do zmiany sposobu, w jaki są rejestrowane i przekazywane obrazy podczas transmisji na żywo z wydarzeń sportowych. Duża przepustowość sieci 5G i małe opóźnienia umożliwiają strumieniową transmisję obrazu o wysokiej jakości praktycznie w czasie rzeczywistym i rejestrację materiału bez prowadzenia kabli.

 

— Wspaniale było zobaczyć, jak produkt 5G firmy Sony zaczyna naprawdę działać — mówi David Mazza, dyrektor techniczny w NBC Sports Group. — Jakość obrazu jest doskonała, czekamy więc, aż któregoś dnia będziemy mogli zastosować bezprzewodową kamerę w równie prosty sposób, w ramach wdrożeń 5G w całym kraju.

 

Sony i Verizon będą pracować nad kolejnymi, jeszcze bardziej elastycznymi i łatwymi w użyciu rozwiązaniami do produkcji na żywo programów sportowych z użyciem sieci 5G. Sony Corporation to firma twórczej rozrywki opartej na solidnych fundamentach technologicznych. Działając na rynku gier, serwisów sieciowych, muzyki, filmów, elektroniki, urządzeń półprzewodnikowych i usług finansowych, Sony stawia sobie za cel wypełnianie świata emocjami dzięki potencjałowi kreatywności i technologii. Więcej informacji można znaleźć pod adresem http://www.sony.net/

 

Firma Verizon Communications Inc. (NYSE, Nasdaq: VZ) osiągnęła w 2018 r. przychód 130,9 mld dolarów. Jej siedziba znajduje się w Nowym Jorku. Verizon jest operatorem najliczniej nagradzanej sieci bezprzewodowej w USA, jak również zaawansowanej, ogólnokrajowej sieci opartej w całości na łączach bezprzewodowych. Dostarcza również zintegrowane rozwiązania firmom z całego świata. W skład jej grupy medialnej wchodzą marki Yahoo, TechCrunch i HuffPost, dzięki którym konsumenci zyskują dostęp do informacji i rozrywki oraz możliwość komunikowania się i przeprowadzania transakcji, natomiast reklamodawcy mogą współpracować z partnerami na nowe sposoby. W aspekcie społecznej odpowiedzialności biznesu firma Verizon koncentruje się na kwestiach środowiskowych, społecznych i zarządczych, które mają najsilniejszy związek z jej działalnością i największy wpływ na społeczeństwo.