baramundi wprowadza obsługę Linuxa, współzarządzanie Intune oraz nowe narzędzia do rozwiązywania problemów w bMS 2024 R2
firma baramundi software zaprezentowała dziś nową wersję baramundi Management Suite (bMS) – 2024 R2, która wprowadza szereg nowych i ulepszonych funkcji do kompleksowego zarządzania urządzeniami z systemem Linux, współzarządzania systemami Windows z Microsoft Intune oraz uwierzytelniania wieloskładnikowego (MFA) na potrzeby dostępu administratorów IT. Rozwiązanie do zarządzania doświadczeniami cyfrowymi Argus Experience zyskało rozszerzone funkcje do wykrywania błędów oraz narzędzia analityczne, które pomagają w rozwiązywaniu problemów z punktami końcowymi oraz w optymalizacji wydajności.
baramundi Linux Devices
Nowy moduł baramundi Linux Devices (bLD) umożliwia łatwą rejestrację, zarządzanie i zabezpieczanie urządzeń z systemem Linux w ramach narzędzia bMS w taki sam łatwy sposób, jak odbywa się to w przypadku innych urządzeń końcowych. Przykładowo, urządzenia z systemem Linux, które są szeroko stosowane w biznesowych systemach IT i OT, mogą być szybko ewidencjonowane, sprawdzane pod kątem aktualizacji zabezpieczeń i funkcji zainstalowanego oprogramowania oraz automatycznie aktualizowane. Dzięki temu moduł bLD zachowuje również możliwość uruchamiania niestandardowych skryptów na urządzeniach końcowych. Proces rejestracji jest sprawniejszy bez konieczności ręcznego przesyłania kluczy SSH, korzystania z list sudoers lub wykonywania poleceń wymagających większych uprawnień.
Współzarządzanie Microsoft Intune
Integracja baramundi Management Suite z Microsoft Intune oraz połączenie z chmurą Microsoft 365 zapewnia administratorom elastyczność w zarządzaniu serwerami i klientami z systemem Windows 10 lub nowszym oraz urządzeniami SNMP. Dzięki temu działy IT mogą połączyć zalety bMS z rozwiązaniami do zarządzania firmy Microsoft bez konieczności wybierania jednego systemu. Dotychczasowe mechanizmy automatyzacji, konfiguracji oraz procesy bMS będą płynnie działały z Entra ID i innymi funkcjami Intune. Nawet urządzenia we wrażliwych środowiskach, które są odizolowane od Internetu, mogą być skutecznie i bezpiecznie zarządzane dzięki połączonemu rozwiązaniu.
Większe bezpieczeństwo dzięki uwierzytelnianiu wieloskładnikowemu
System bMS wprowadza uwierzytelnianie wieloskładnikowe (MFA) dla dostępu administratorów w celu zwiększenia bezpieczeństwa operacyjnego. Po aktywacji MFA dostęp do baramundi Management Console (bMC) wymaga wprowadzenia jednorazowego hasła czasowego (TOTP) generowanego przez aplikację uwierzytelniającą, taką jak Google Authenticator czy Microsoft Authenticator. Rozwiązanie to wzmacnia bezpieczeństwo i zapobiega próbom uzyskania dostępu przy użyciu skradzionych haseł.
Nowe narzędzia Argus Experience
Rozwiązanie Argus Experience wprowadza wykrywanie błędów typu blue screen, co przyśpiesza rozwiązywanie problemów i analizę przyczyn awarii urządzeń. Zaawansowane funkcje wyświetlają informacje o wykorzystaniu procesora i pamięci w zarządzanych urządzeniach, co pozwala podejmować decyzje dotyczące ich ulepszenia lub wymiany. Zmniejsza to niezadowolenie użytkowników, którzy wymagają lepszych komputerów oraz obniża koszty sprzętu dla użytkowników o mniejszych potrzebach co do wydajności. Nowa funkcja do ewidencji oprogramowania zapewnia administratorom IT szczegółowy przegląd wydajności i stabilności wszystkich zainstalowanych komponentów. Pomaga to w określeniu, czy problem dotyczy jednego urządzenia, konkretnej aplikacji, jej wersji czy też występuje na szerszą skalę.
Ulepszenia UDGs, bConnect i Network Scanner
Administratorzy IT mogą teraz filtrować Uniwersalne Grupy Dynamiczne (UDG) według wersji oprogramowania, co ułatwia wykrywanie urządzeń, na których brakuje określonych aktualizacji. Funkcja bConnect zwiększa widoczność i zarządzanie siecią we współpracy z bramką baramundi Gateway, umożliwiając działanie i pozyskiwanie danych z aplikacji poza siecią firmową. Moduł Network Devices może teraz skanować urządzenia w segmentach sieci, które nie są wyposażone w agenta baramundi. Ponadto, obsługuje środowiska offline i szereg nowych protokołów, takich jak S7comm i OPC UA do wyszukiwania i klasyfikowania urządzeń OT używanych w otoczeniu produkcyjnym.