Polska Bezgotówkowa w nadchodzących latach rozszerzy działalność o e-commerce
Fundacja Polska Bezgotówkowa podała, że w ramach swojej strategii na lata 2025-2028 przewiduje m.in., że od 1 stycznia 2025 r. Program Fundacji rozszerzy działalność o mikroprzedsiębiorców z branży e-commerce.
Fundacja została powołana w celu podejmowania działań jeśli chodzi o rozwój płatności bezgotówkowych w Polsce, w szczególności poprzez rozbudowę sieci akceptacji instrumentów płatniczych, upowszechnianie i promocję obrotu bezgotówkowego. W swoich celach Fundacja ujęła także działania na rzecz budowy innowacji technologicznych w płatnościach.
W strategii na lata 2025-2028 ujęto cztery główne zagadnienia:
- cyfryzacja MŚP – wsparcie przedsiębiorców z obszarów tzw. „białych plam” branżowych i geograficznych oraz nowych rozwiązań płatniczych;
- cyfrowy Urząd – wsparcie płatności online w samorządach i administracji centralnej (mObywatel, eUrząd) oraz inicjatyw w obszarze Smart City czy transport miejski;
- płatności online – pilotaż skierowany do przedsiębiorców, którzy chcą otworzyć swój pierwszy sklep online w 2025 r. oraz poprawa UX i bezpieczeństwa płatności w ramach usług Click to Pay czy eFakturowanie;
- projekty infrastrukturalne – wsparcie dla nowych rodzajów urządzeń, odpowiedź na nowe regulacje płatnicze czy dalszy rozwój usług płatniczych takich jak cashback.
„Od 1 stycznia 2025 r. Program Fundacji Polska Bezgotówkowa rozszerzy po raz pierwszy swoje działania o e-commerce komercyjny. Z dofinansowania w ramach Programu Polska Bezgotówkowa będą mogli skorzystać przedsiębiorcy, którzy rozpoczynają lub prowadzą działalność w internecie (oferują sprzedaż usług lub towarów) i nie mają jeszcze (oraz nie mieli w ciągu ostatnich 12 miesięcy) umowy z agentem rozliczeniowym na przyjmowanie płatności bezgotówkowych, w tym płatności instrumentami płatniczymi opartymi na kartach Visa i Mastercard. Z oferowanego wsparcia mogą skorzystać również akceptanci korzystający z terminali płatniczych (również w ramach Programu Polska Bezgotówkowa) oraz podmioty, które wcześniej przyjmowały płatności bezgotówkowe poprzez dowolną platformę zakupową (marketplace). Warunkiem jest założenie własnego e-sklepu” – czytamy w komunikacie.
Fundacja podała, że przedsiębiorcy działający w internecie i zakwalifikowani do Programu otrzymają dofinansowanie na pokrycie kosztów płatności bezgotówkowych w swoich sklepach internetowych i finansowanie obsługi transakcji dokonanych kartami Visa i Mastercard przez okres do 12 miesięcy lub do momentu osiągnięcia sumy transakcji w wysokości 50 tys. zł brutto, wskazano w oświadczeniu