Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Kłopoty Apple’a w Chinach trwają

Poziomy wysyłki smartfonów zagranicznych marek do Chin, w tym iPhone’a Apple Inc., spadły o 47,4% w listopadzie w porównaniu z rokiem poprzednim, zgodnie z danymi opublikowanymi w piątek przez powiązaną z rządem firmę badawczą. Spadek został odnotowany czwarty miesiąc z rzędu.

Jak podaje Reuters, obliczenia oparte na danych pochodzących z Chińskiej Akademii Technologii Informacyjnych i Komunikacyjnych (CAICT) wykazały, że wysyłki zagranicznych marek spadły do ​​3,04 mln sztuk w porównaniu z 5,769 mln sztuk rok wcześniej. Apple, dominujący zagraniczny producent smartfonów w Chinach, zmaga się ze spowolnieniem gospodarczym i konkurencją ze strony krajowych rywali, takich jak Huawei.

Huawei stał się silnym konkurentem od czasu powrotu do segmentu premium w sierpniu 2023 r. z lokalnie produkowanymi chipsetami. Apple na krótko wypadło z pierwszej piątki chińskich dostawców smartfonów w II kwartale 2024 r., zanim odbiło w III kwartale.

Chińskie ceny konsumenckie spadły w listopadzie do najniższego poziomu od pięciu miesięcy, ponieważ niepewność gospodarcza i obawy o deflację obciążają wydatki gospodarstw domowych. W związku ze spadkiem udziału w rynku, Apple uruchomiło w czwartek rzadko dotąd spotykaną czterodniową promocję w Chinach, obniżając ceny swoich flagowych modeli nawet o 500 juanów (68,50 USD), co ma pobudzić sprzedaż.

Sprzedaż smartfonów amerykańskiej firmy w Chinach spadła o 0,3% w III kwartale w porównaniu z rokiem poprzednim, podczas gdy sprzedaż Huawei wzrosła o 42%, jak pokazała firma badawcza IDC.