Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Dlaczego europejscy i japońscy producenci urządzeń zintegrowanych stawiają na współpracę z chińskimi fabrykami chipów? 

Najnowsze badania TrendForce ujawniają, że dynamika geopolityczna przyspiesza tworzenie łańcucha dostaw „Chiny dla Chin”. Ten trend jest szczególnie widoczny w sektorze motoryzacyjnym. 

Rząd Chin postawił sobie za cel, aby krajowi producenci samochodów zwiększyli wykorzystanie lokalnie produkowanych chipów do 25% do 2025 r., jednocześnie zachęcając zagraniczne firmy do lokalizowania swojej produkcji. W odpowiedzi główni dostawcy chipów samochodowych, tacy jak STMicroelectronics, Infineon, NXP czy Renesas, badali możliwość zawarcia partnerstw z chińskimi odlewniami – w tym SMIC i HHGrace – by przyspieszyć rozwój różnorodnych platform.

Chińskie fabryki stawały przed wyzwaniami związanymi z pozyskiwaniem zamówień na outsourcing MCU dla motoryzacji od producentów urządzeń zintegrowanych (ang. integrated device manufacturer, IDM) ze względu na wolniejszy postęp w procesach produkcji eFlash/eNVM oraz długie procesy weryfikacji klasy motoryzacyjnej i OEM. Niedawne naciski geopolityczne wraz z wprowadzeniem niedrogich modeli EV w Chinach skłoniły dostawców motoryzacyjnych do priorytetowego traktowania rozwiązań opłacalnych. Perspektywa kosztowa w połączeniu ze strategią „Chiny dla Chin” doprowadziły do powstania bsprzyjającej przestrzeni dla europejskich i japońskich IDM-owców do współpracy z tymi odlewniami.

TrendForce informuje, że STMicroelectronics jeste najwiekszym beneficjentem tej taktyki, nawiązując współpracę z HHGrace mającej na celu opracowanie 40 nm MCU klasy przemysłowej/samochodowej. Produkcja masowa jest spodziewana pod koniec 2025 r., jeśli rozwój będzie przebiegał sprawnie.

Tymczasem Renesas i Infineon rozpoczęły rozmowy z chińskimi odlewniami w 2024 r. w sprawie partnerstwa w zakresie produkcji kontraktowej. NXP niedawno ogłosiło plany utworzenia łańcucha dostaw w Chinach. Chociaż nie ma bezpośrednich planów utworzenia lokalnego zakładu produkcyjnego, trwają rozmowy z chińskimi odlewniami w sprawie produkcji kontraktowej. Dla zagranicznych odlewni prowadzących działalność w Chinach możliwość pomocy klientom w przechodzeniu produktów na różne platformy i zakłady produkcyjne w celu spełnienia wymagań lokalizacyjnych stwarza zarówno możliwości, jak i poważne wyzwania. Konkurencja cenowa z krajowymi chińskimi odlewniami pozostaje intensywna, zwiększając presję na utrzymanie rentowności.

TrendForce podkreśla, że ​​podczas gdy IDM-owcy i chińskie fabryki budują partnerstwa w sektorach motoryzacyjnym i przemysłowych układów sterowania, produkty te muszą przejść rygorystyczne standardy walidacji i certyfikacje OEM, które znacznie przekraczają te wymagane w przypadku zastosowań konsumenckich.

TrendForce prognozuje, że produkty wyprodukowane przez IDM przy wsparciu strategii „Chiny dla Chin” mają wejść do masowej produkcji w IIj połowie 2025 r., co przyczyni się do wzrostu przychodów. Przewiduje się ponadto, że wpływ tych współprac będzie nadal widoczny do 2026 r., umacniając rolę tych partnerstw w ewoluującym krajobrazie półprzewodników.