ACTION Business Center odpowiada na potrzeby rynku i pozyskuje nowe kompetencje, oferta dystrybutora powiększyła się o produkty i pełne wsparcie techniczne w zakresie fotowoltaiki.
Choć na rynku działa wiele firm zajmujących się fotowoltaiką, to wśród dystrybutorów znanych z rynku IT to jeszcze wciąż wyjątek, który postanowiło wykorzystać centrum szkoleń i platforma wymiany doświadczeń ACTION, czyli ACTION Business Center.
Dziś w biznesie wygrywa ten, kto potrafi szybko odpowiadać na potrzeby rynku i pozyskuje nowe kompetencje, w których się rozwija. I to chce zapewnić swoim partnerom Action. Dlatego oferta dystrybutora powiększyła się o produkty i pełne wsparcie techniczne do fotowoltaiki.
– W naszej ofercie duży nacisk kładziemy nie tylko na pełen wachlarz produktów potrzebnych do zbudowania instalacji fotowoltaicznej, ale także na podnoszenie kwalifikacji naszych partnerów. W tym celu uruchomiliśmy już pierwszy cykl webinarów poświęconych podstawowym zagadnieniom w temacie fotowoltaiki, który zyskał rekordową frekwencję. W przyszłości planujemy też bardziej zaawansowane szkolenia. Zależy nam na tym, by współpracowali z nami klienci, którzy działają już w temacie fotowoltaiki, ale także jesteśmy otwarci na takie firmy, które dopiero planują zająć się tym tematem. – zauważa Tomasz Piechocki, Senior Project Manager ds. instalacji fotowoltaicznych w ACTION Business Center. Dla obu grup mamy pełną ofertę topowych producentów instalacji fotowoltaicznych, ceny projektowe i dedykowane, a także limity kredytowe oraz wsparcie techniczne. Chcemy wspierać naszych partnerów na etapie tworzenia projektów i pokazać, że produkcję prądu ze słońca można połączyć z technologiami smart home i całym ekosystemem domowym. To nowe obszary do generowania zysku, które chcemy rozwijać razem z partnerami.
Energia ze słońca? Dziś to już obowiązek
Fotowoltaika, zwana też w skrócie PV (od greckiego słowa phōs oznaczającego światło i volt, czyli jednostkę pomiaru napięcia), to nic innego jak określenie na prąd generowany przez słońce. Aby doszło do tego zjawiska, na ogniwa fotowoltaiczne umieszczone w panelach montowanych np. na dachach domów muszą padać promienie słoneczne. Powstaje wówczas efekt fotowoltaiczny, dzięki któremu energia ze słońca zostaje przekształcona w prąd stały. Za pomocą inwertera (falownika) jest on zamieniany w prąd zmienny i trafia do naszych domowych gniazdek. Natomiast jego nadwyżka odsprzedawana jest do sieci energetycznej i może być odebrana, kiedy nasze zapotrzebowanie na prąd będzie wyższe.
– Dziś fotowoltaika to już zwykła konieczność. I to z wielu powodów, z czego priorytetem jest ograniczenie emisji CO2. Obok ekologii, kolejnym ważnym argumentem „za” prądem ze słońca będzie próba osiągnięcia energetycznej niezależności w czasach, gdy popyt na energię rośnie, a tradycyjny system przesyłający prąd w Polsce drożeje. Dlatego instalacje fotowoltaiczne coraz bardziej się opłacają. Mimo iż w naszym klimacie systemy te produkują zdecydowaną większość energii od maja do października, to przyjęty sposób jej rozliczania pozwala na wysłanie nadwyżki do sieci energetycznej. Na jej odebranie mamy rok od daty wprowadzenia prądu do sieci. – podkreśla Piotr Głydziak, Pełnomocnik Zarządu ACTION S.A. ds. VAD, ACTION Business Center. Nie jest to operacja całkowicie bezkosztowa, bo możemy odebrać 80% wysłanej energii dla instalacji o mocy do 10 kWp, ale mimo wszystko jest to niewielki koszt w stosunku do wygody i prostoty tego systemu. Wszystko więc wskazuje na to, że fotowoltaika stanie się w najbliższych latach w naszym kraju głównym źródłem inwestycji w obszarze OZE, czyli odnawialnych źródeł energii. Jeśli dodamy do tego dotacje na fotowoltaikę z rządowego programu „Mój Prąd”, rodzi nam się bardzo dobry pomysł na biznes dla nas, a przede wszystkim naszych partnerów, którzy chętnie poszukują nowych możliwości rozwoju.
https://itreseller.pl/itrnewaction-wraca-do-gry-sad-stwierdzil-przyjecie-ukladu-w-postepowaniu-restrukturyzacyjnym-action-s-a-dystrybutor-coraz-blizej-do-szczesliwego-zakonczenia-sanacji/