NVIDIA informuje o technologicznym aspekcie nadchodzącej gry „Cyberpunk 2077”. Dzieło polskiego CD PROJEKT RED wykorzysta najnowsze technologie NVIDII i trafi do GeForce Now.

Autorzy hitowego „Wiedźmina 3” kończą powoli prace nad swoim nowym hitem. „Cyberpunk 2077” będzie wyglądał znakomicie także dzięki nowoczesnym technologiom NVIDII. Gra będzie obsługiwała zarówno śledzenie promieni, jak i zwiększającą wydajność funkcję NVIDIA DLSS 2.0.

Gra autorstwa CD-PROJEKT RED jest z pewnością jedną z najbardziej oczekiwanych w 2020 roku. Chociaż ukaże się na wszystkich „dużych” platformach tj. na komputerach, konsolach obecnej i przyszłej generacji, to właśnie na PC powinna wyglądać najlepiej – dzięki zaawansowanym technologiom NVIDII. Już w dniu premiery gry Cyberpunk 2077 gracze mogą spodziewać się następujących elementów ray tracingu:

· Okluzja otoczenia oparta na śledzeniu promieni – Okluzja otoczenia to technika cieniowania i renderowania używana do obliczania stopnia ekspozycji każdego punktu sceny na otaczające oświetlenie. Skutkuje to renderowaniem nowych cieni otaczających obiekty i naturalnie zaciemniających powierzchnie, obiekty i inne elementy gry. W Cyberpunk 2077 okluzja otoczenia oparta na ray tracingu może zostać wykorzystana z lokalnym oświetleniem w celu aproksymacji lokalnych efektów cieniowania tam, gdzie cieni brakuje.

· Oświetlenie rozproszone oparte na śledzeniu promieni – Technika ta przechwytuje blask naturalnych źródeł światła, a także emisyjne oświetlenie z różnych powierzchni, co jest trudne do osiągnięcia przy użyciu tradycyjnych technik renderingu. Po włączeniu tej funkcji tablice reklamowe i inne podświetlone powierzchnie oraz obiekty rozjaśnią otoczenie naturalnym kolorowym oświetleniem, a słońce i księżyc będą realistycznie oświetlać Night City.

· Odbicia oparte na śledzeniu promieni – Cyberpunk 2077 charakteryzują odbicia oparte na ray tracingu zastosowane na wszystkich powierzchniach, które mogą obejmować obszar nawet kilku kilometrów, udostępniając realistyczne odbicia w szerokim polu widzenia i na dużych odległościach. Obecne są zarówno na nieprzezroczystych, jak i przezroczystych obiektach, symulując sposób w jaki światło odbija się od błyszczących i metalowych powierzchni. Dotyczy to zarówno gładkich materiałów jak szyby, jak i szorstkich powierzchni, takich jak szczotkowany metal. W przeciwieństwie do technik odzwierciedlających tylko to, co znajduje się na ekranie, oparte na ray tracingu odbicia obejmują całą scenę wokół postaci i mogą dokładnie odwzorować obiekty znajdujące się poza zasięgiem widzenia kamery lub odwrócone do niej tyłem.

· Cienie oparte na śledzeniu promieni – W Cyberpunk 2077 do rozgrywki dodano kierunkowe cienie pochodzące od światła słonecznego i księżycowego, wyliczane w oparciu o natężenie światła i jego rozproszenie przez chmury oraz inne czynniki.

Zarówno ray tracing jak i technika NVIDIA DLSS 2.0 mają być dostępne w grze Cyberpunk 2077 od dnia premiery zaplanowanej na 19 listopada 2020 roku.

„Cyberpunk 2077 to jedna z najbardziej wyczekiwanych gier wszechczasów”, powiedział Jason Paul, wiceprezes ds. marketingu platformy GeForce w firmie NVIDIA. „Połączenie niesamowitej fabuły i niezwykłego kunsztu studia CD PROJEKT RED z ray tracingiem obsługiwanym przez karty graficzne RTX oraz techniką NVIDIA DLSS 2.0 sprawia, że Cyberpunk 2077 jest obowiązkową grą roku 2020 dla wszystkich graczy”.

Cyberpunk 2077 będzie dostępny także za pośrednictwem platformy GeForce Now – chmurowej usługi NVIDII. W momencie, gdy gra Cyberpunk 2077 zostanie wydana w listopadzie tego roku, od razu będzie dostępna w usłudze GeForce NOW z obsługą efektów opartych na ray tracingu i techniką DLSS 2.0.

https://itreseller.pl/itrnewdaimler-i-nvidia-lacza-sily-aby-skutecznie-rywalizowac-z-tesla-w-dziedzinie-nowoczesnej-elektromobilnosci/