Intel od dekad pomaga cyfryzować świat – a jak poradził sobie w roku, w którym rzeczywistość powiedziała cyfryzacji firm: „sprawdzam”? Odpowiedź w raportcie na temat wyzwań roku 2020 i sposobów ich przezwyciężenia.
Niedawno opublikowany roczny raport dotyczący wydajności technologii informatycznych (IT) w latach 2020–2021 przedstawia, w jaki sposób zespół IT firmy Intel pomógł firmie w obliczu bezprecedensowych wyzwań roku 2020.
Rok 2020 nie był normalny – to wiemy wszyscy. Każdy też na własnej skórze odczuł jak zmienił się chociażby sposób pracy. I teraz wyobraźmy sobie, że skala wyzwań rośnie do… skali Intela – firmy działającej globalnie, na wszystkich kontynentach (poza Antarktydą, ale, umówmy się, tam trudno o klientów). Intel od dekad pomaga cyfryzować świat – a jak poradził sobie w roku, w którym rzeczywistość powiedziała cyfryzacji firm: „sprawdzam”?
W 2020 roku dowiedzieliśmy się, jak ważna jest cyfrowa firma, jak szybko działać pod presją i że sposób, w jaki pracujemy, na zawsze się zmienił. Idąc dalej, mamy możliwość zbudowania kultury, która utrzymuje to samo poczucie pilności i przyspieszenia, aby zapewnić większą wartość dla firmy Intel i naszych klientów – Archana Deskus, starsza wiceprezes firmy Intel i dyrektor ds. Informacji.
Przejście na w pełni zdalne działanie okazało się wyzwaniem dla zespołów IT firm, które zatrudniają np. 70 osób. Intel musiał zorganizować pracę zdalną dziesiątek tysięcy pracowników i, jak podkreśla firma, zdołał zapewnić przejście na pracę zdalną ponad 100 000 pracowników w ledwie… 72 h. Wynik znakomity jeśli uwzględnimy np. strefy czasowe, w których działa firma Intel.
O ile takie przejście jest stosunkowo łatwe dla firm skupionych tylko na oprogramowaniu (tu są od dawna gotowe, sprawdzone rozwiązania), tak Intel ma wśród swoich operacji także olbrzymią bazę produkcyjną, laboratoryjną, testową itd. Firma zdołała zorganizować rozwiązania do prowadzenia nadzoru nad krytycznymi operacjami w fabrykach… z domu. Część rzecz, których nie da się całkowicie przenieść do sieci, przeniesiono w przemysłowe rozwiązania AR (rozszerzonej rzeczywistości), co ułatwiło zachowanie dystansu.
Wszystko to byłoby niemożliwe, gdyby nie rozwijana od lat technologia. W dobie szybkich zmian, czasem tak niespodziewanych jak pandemia COVID-19, sztuczna inteligencja (AI), sieci 5G i inteligentne, autonomiczne urządzenia brzegowe to trzy najszybciej rozwijające się możliwości dla firmy Intel i jej klientów.
W swoim raporcie Intel wskazuje także na to, że zastosowanie nowoczesnych technologii pozwala nie tylko reagować w krytycznych momentach, ale także umożliwia zwiększanie wydajności przedsiębiorstwa. Algorytmy sztucznej inteligencji pomogły zwiększyć wydajność fabryk o dodatkowe 3,7 miliona jednostek w 2020 r. Wykorzystanie zaawansowanej analizy danych do przetwarzania i analizowania olbrzymich porcja danych generowanych przez fabryki Intela umożliwiło przyspieszenie procesów. W praktyce rośnie efektywność działania firmy. Można powiedzieć, że to swoisty „AI-overclocking biznesu”. Inwestowanie w AI zresztą się opłaca także z bardziej prozaicznych względów. W 2020 roku sprzedaż aplikacji AI wygenerowała ponad 168 milionów dolarów przychodu dla firmy Intel.
Pełną treść raportu 2020-2021 Intel IT Annual Performance Report można śledzić tutaj.
https://itreseller.pl/itrnewzyxel-nebulizacja/