ACTION opublikował wyniki za 2020 rok, dystrybutor kończy rok ze wzrostami wskaźników finansowych, zamyka sanację i rozbudowuje biznes w kluczowych dla siebie obszarach, czyli dystrybucji z wartością dodaną.

GK ACTION S.A. zakończyła zeszły rok ze wzrostami wskaźników finansowych, zamknęła sanację i rozbudowała biznes w kluczowych dla siebie obszarach, czyli dystrybucji z wartością dodaną w Polsce i sprzedaży produktów konsumenckich zagranicą. W 2020 r. wypracowano zysk netto na poziomie 185 110 tys. zł, wzrost przychodów o 25,8 proc. przy jednoczesnym spadku kosztów o 3,27 proc. i wysoką marżę na poziomie 6,3 proc.

 

Rok 2020 był dla Action czasem sprawdzianu, czy wypracowana w sanacji strategia w konfrontacji z pandemią okaże się skuteczna. Patrząc na dobre wyniki finansowe i wzrost zaufania rynku można stwierdzić, że za Spółką bardzo owocny okres. Udowodnił on, że w trudnych czasach dystrybutor z Zamienia był gotowy jeszcze dynamiczniej się rozwijać.

 

„Za nami bardzo ważny rok w historii Action S.A. Był to czas wykorzystanych szans i rozwoju w kluczowych dla nas obszarach. Mam tu na myśli optymalizację działalności operacyjnej i odbudowę zaufania na rynku. Warto dodać, że dzięki pozytywnemu zakończeniu sanacji, w marcu tego roku Action wrócił do głównych indeksów warszawskiej giełdy, czyli WIG i WIG – Poland.” – podkreśla Piotr Bieliński, Prezes Zarządu ACTION S.A.

 

Spółka gotowa do gry na coraz bardziej konkurencyjnym rynku

W 2020 roku Action ugruntował wypracowany podczas restrukturyzacji nowy model biznesowy ze zmodyfikowaną strukturą organizacyjną i zrewitalizowaną strukturą kosztów. To pozwala Spółce aktywnie rozwijać się organicznie w oparciu o założoną strategię, ale i zmiany, jakie zachodzą na rynku dystrybucji.

 

„Gdy Amazon w tym roku potwierdził otwarcie biznesu w naszym kraju, my potraktowaliśmy to jako szansę. Po pierwsze, dlatego, że z Amazonem współpracujemy od wielu lat, więc wejście do Polski oznacza zacieśnienie naszej współpracy biznesowej oraz ułatwienie procesów operacyjnych. W kontekście naszego zagranicznego biznesu, skutecznie realizujemy swoją strategię i rozwijamy się na rynkach, gdzie Amazon działa już od lat. Natomiast w Polsce, dzięki koncentracji na dystrybucji z wartością dodaną, czyli VAD nie konkurujemy ze sobą.” – podsumowuje Sławomir Harazin, Wiceprezes Zarządu ACTION S.A.

 

Wybrane dane finansowe GK ACTION S.A. za 2020 r.

 

https://itreseller.pl/itrnewwejscie-5g-mozemy-porownac-do-zmiany-jaka-zaszla-wraz-ze-startem-pierwszych-sieci-komorkowych-mowi-piotr-kuriata-dyrektor-ds-rozwoju-biznesu-i-regulacji-sieci-play-w-programie-liderzy-bran/