AB Możliwości i Rozwój 2024 – bije kolejne rekordy! Za nami jedno z kluczowych wydarzeń dla branży IT w Polsce
AB Możliwości i Rozwój 2024 to już siódma edycja spotkań organizowanych przez wrocławskiego dystrybutora z partnerami i klientami z sektora SMB. Ponownie jak w zeszłym roku, byliśmy partnerem mediowym wydarzenia.
Tegoroczna edycja wydarzenia AB Możliwości i Rozwój 2024, organizowana przez największego polskiego dystrybutora IT, potwierdziła swoją reputację jako jedno z kluczowych wydarzeń branżowych w Polsce. Konferencja przyciągnęła tłumy partnerów, zarówno resellerów, jak i vendorów współpracujących z AB S.A., a jej celem było nie tylko omówienie bieżących wyzwań, ale także stworzenie przestrzeni do nawiązywania relacji i wymiany doświadczeń. Zapraszamy do naszej relacji z wydarzenia, które w tym roku zawitało do Warszawy.
Wrocław, Kraków, a teraz, w 2024 roku, Warszawa. W ostatnich latach AB Możliwości i Rozwój “podróżuje” po Polsce. Jednak, w kraju dość wysoce scentralizowanym, ostatecznie każde ważne wydarzenie musi czasem zawitać do Stolicy. AB ma z pewnością tego świadomość. Jak przebiegała tegoroczna edycja AB Możliwości i Rozwój?
Przede wszystkim widzimy, że pojawienie się wydarzenia w Warszawie sprawia, że liczba obecnych partnerów zauważalnie wzrosła. Pomimo sytuacji powodziowej w mateczniku AB, czyli na Dolnym Śląsku, na spotkaniu w hotelu Double Tree by Hilton pojawiło się ponad 400 uczestników. To frekwencyjny rekord, przy czym osiągnięty w niesprzyjających warunkach. Jednocześnie, do czego wrocławski dystrybutor nas już przyzwyczaił, poziom organizacyjny, od procesu rejestracji, informacji wysyłanych do uczestników, aż po przygotowanie oprawy wydarzenia, był bardzo wysoki. Dobrym pomysłem organizacyjnym było otwarcie stref kilka godzin przed startem programu na scenie wydarzenia. W ten sposób pierwsza ciekawość uczestników została zaspokojona zanim na scenie pojawili się czołowi przedstawiciele AB, by opowiedzieć o działalności swojej firmy.
– Mamy rekordową frekwencję, za co chciałbym szczególnie podziękować, zwłaszcza biorąc pod uwagę obecną sytuację, w której wielu z nas myślami jest gdzie indziej. Mam na myśli walkę z powodzią. Tym bardziej dziękuję wszystkim, którzy mimo to zdecydowali się przyjechać. Jak wspomniałem, mamy rekord: ponad 420 uczestników, a także 40 producentów z najwyższej półki. Dodatkowo na ten moment mamy już zarejestrowanych ponad 150 spotkań w ramach tzw. Speed Business Meetings, co, moim zdaniem, jest ogromną wartością tej konferencji. – powiedział Zbigniew Mądry, COO i Wiceprezes Grupy AB.
To, co szczególnie rzucało się w oczy, to imponująca strefa przeznaczona na stoiska partnerów wydarzenia. Ponad 40 firm prezentowało swoje najnowsze urządzenia, od akcesoriów (np. plecaków i toreb Dicota), peryferiów (np. klawiatury i myszy Logitech i Trust), urządzeń z obszaru druku (drukarki atramentowe Epson, HP i Canon) oraz, oczywiście, monitory (zarówno nabiurkowe, jak i ekrany profesjonalne Samsunga i LG) i komputery (laptopy Asus, Acer, Della, HP i Lenovo). Odnoszę wrażenie, że ta część wydarzenia rozrosła się najbardziej zauważalnie, co czyni z AB Możliwości i Rozwój swoisty mix konferencji branżowej z niemałą domieszką wydarzenia targowego. Wśród zgromadzonych urządzeń i rozwiązań nie zabrakło nowości prezentowanych niedawno na targach IFA w Berlinie. Mowa więc o produktach, które światło dzienne ujrzały ledwie dwa tygodnie wcześniej, a już dziś partnerzy AB mogą zobaczyć je z bliska, porozmawiać o ich mocnych i słabych stronach bezpośrednio z zespołami vendorów.
– Konferencja „Możliwości i Rozwój” to doskonała okazja do bezpośrednich spotkań, rozmów oraz wymiany informacji na temat nadchodzących wydarzeń na rynku, trendów i wyzwań, które nas czekają. Tegoroczna frekwencja, ponad 400 uczestników, pokazuje, jak bardzo takie wydarzenia są potrzebne w branży IT. Gościmy dziś przedstawicieli segmentu SMB oraz największych vendorów z naszej oferty. – powiedziała Patrycja Gawarecka, Dyrektor sprzedaży i marketingu w AB. – Podczas tegorocznej konferencji mamy wyjątkową możliwość zapoznania się z produktami i rozwiązaniami prezentowanymi na stoiskach ponad 40 vendorów. Nowością w tym roku jest także możliwość posłuchania wywiadów w studiu telewizyjnym.
Jednym z głównych elementów wydarzenia było stworzenie partnerom AB możliwości do spotkań, zarówno między sobą, jak i z przedstawicielami firm technologicznych w formule Speed Business Meetings. To bezpośrednie nawiązywanie relacji biznesowych stanowiło kluczowy element konferencji, co podkreślali uczestnicy. Partnerzy mieli okazję wymieniać się doświadczeniami, omawiać przyszłe projekty oraz pogłębiać współpracę z wrocławskim dystrybutorem i jego vendorami.
– Znakiem rozpoznawczym naszych konferencji są właśnie te spotkania w formule Speed Business Meeting, czyli indywidualne rozmowy „jeden na jeden”. W tegorocznej edycji zaplanowaliśmy ponad 150 takich spotkań. Zachęcam zarówno vendorów, jak i naszych partnerów do aktywnego uczestnictwa, ponieważ tego rodzaju rozmowy są niezwykle efektywnym sposobem na rozwijanie współpracy zarówno z vendorem, jak i dystrybutorem, czyli z nami – wyjaśnia Patrycja Gawarecka, AB.
Hasłem wydarzenia było „Bezpieczne podróże w cyberprzestrzeni” i rzeczywiście bezpieczeństwo było jednym z omawianych tematów. Spotkania na scenie głównej miały niecodzienną formułę przypominającą rozmowy w telewizyjnym studio. Ten “telewizyjny” efekt wzmacniała osoba prowadzącego wydarzenie Piotra Gąsowskiego. Wydarzenie wielokrotnie nawiązywało do aktualnych trendów, takich jak rozwój bezpieczeństwa cyfrowego czy sztuczna inteligencja.
Temat bezpieczeństwa jednakże, w rozmowach podczas “AB Możliwości i Rozwój 2024” pojawiał się także w zupełnie innym kontekście.
– W tej szczególnej sytuacji chciałem jeszcze raz podkreślić, że myślami jesteśmy z tymi, którzy walczą z żywiołem. Jesteśmy w kontakcie znaszymi klientami z obszarów dotkniętych powodzią i w miarę możliwości będziemy pomagać tam, gdzie będzie to potrzebne. Wiemy, że część naszych klientów straciła swoje firmy, a pracownicy swoje mieszkania. Będziemy ich wspierać – powiedział w emocjonalnym wystąpieniu Zbigniew Mądry, AB.
AB Możliwości i Rozwój 2024 to nie tylko merytoryczne dyskusje i networking, ale także wydarzenie, które podkreśla kluczową rolę współpracy w branży IT. AB S.A. po raz kolejny pokazało, że jako lider rynku dystrybucji w Polsce nie tylko dostarcza nowoczesne rozwiązania, ale także wspiera swoich partnerów w budowaniu długoterminowych relacji biznesowych. Nawet w czasie dramatycznych wydarzeń.