AB – Możliwości i Rozwój „Potencjał Cyfrowej Technologii” – znakomita okazja dla branży, by spotkać się na żywo, bez pośrednictwa technologii.

Kiedy największy dystrybutor w Polsce organizuje wydarzenie – nie może zabraknąć tam IT Resellera. Piąta edycja skierowanego do sektora SMB eventu pod hasłem “Możliwości i Rozwój” to znakomita okazja dla branży, by spotkać się na żywo, bez pośrednictwa technologii.

Konferencja AB “Możliwości i Rozwój”, która miała miejsce w dniach od 6 do 7 października 2022, to kolejna już, piąta edycja wydarzenia odbyła się pod hasłem “Potencjał cyfrowej technologii”. Tym razem na miejsce wydarzenia wybrano wrocławski Q Hotel.

Czym właściwie jest ten cykl wydarzeń? AB S.A. organizuje w ciągu roku kilka spotkań, a AB “Możliwości i Rozwój” to wydarzenie skierowane do resellerów z segmentu SMB, integratorów i dostawców usług IT. To spotkanie absolutnie dla wszystkich business partnerów otwartych na innowacje, chcących poznać najnowsze trendy na rynku IT i poznać reprezentantów poszczególnych vendorów. Po pandemicznym zamieszaniu jest to także okazja do spotkania się z ludźmi z branży na żywo. Głód spotkań był z pewnością faktem, jako że tegoroczna edycja “AB Możliwości i Rozwój” była także rekordową pod względem liczby uczestników.

Widać, że właśnie tym spotkaniom sprzyjała nowa formuła wydarzenia. Zamiast wystąpień o charakterze prezentacyjnym, produktowym, a więc opartym o przekaz w jedną stronę: rozmowa. Na scenie podczas AB “Możliwości i Rozwój” zobaczyliśmy dwie debaty. Pierwsza z nich, zatytułowana „Potencjał technologii cyfrowej” z udziałem Krzysztofa Jonaka z firmy Intel, Macieja Kamińskiego z Samsung Memory, Marka Hojdy z HPE oraz Andrzej Oleszek z Dell skupiała się na tematach zbliżonych do niedalekiej przyszłości, wykorzystania technologii i rozwiązań obecnie już dostępnych, do ulepszania rzeczywistości. Druga debata, „SMB na mapie ekosystemu cyfrowego biznesu”, z udziałem m.in. Jacka Kotyni z firmy Microsoft, Rafała Wójcika z Fujitsu i Magdaleny Bartoszewicz z firmy Samsung, za przedmiot przyjęła rolę średnich i małych przedsiębiorstw we współczesnej, coraz silniej zdigitalizowanej gospodarce.

 

Chciałbym podziękować firmie AB za podejmowanie w debacie trudnych tematów – powiedział Krzysztof Jonak,  Sales Director w Intel na region EMEA Cyfryzacja jest to istotny temat. Polska, patrząc na indeks cyfryzacji, jest w Europie na czwartym miejscu od końca. Dobrą informacją natomiast jest to, że gonimy peleton i jesteśmy coraz bliżej do stawki pozostałych krajów, a takie dyskusje pomagają nam w podniesieniu wagi cyfryzacji i w tym by dotykać różnych jej aspektów. Pomaga też w tym by zrozumieć dlaczego cyfryzacja jest ważna, jak rozmawiać o tym z klientami (…). Rozmawialiśmy też o tym, że inwestycje w cyfryzację muszą odbywać się ciągle. Nie jest możliwe odłożenie ich w czasie, bo w ten sposób zaciągamy tzw. dług technologiczny.

 

 

Miałem okazję brać udział w debacie, która dotykała aspektu cyfryzacji. To praktycznie temat-studnia, bardzo głęboka studnia – powiedział Maciej Kamiński, Dyrektor Samsung Memory w Polsce i regionie CEE – (…) dwa wnioski, które warto wyciągnąć i zapamiętać: cyfryzacja nigdy się nie kończy – raz rozpoczęta trwa i każda nowa okazja rozwija nam to, co już robiliśmy. (…)

 

Podczas jednej z debat dyskutowaliśmy o tym, jak vendorzy, jak producenci rozwiązań, platform, z których te firmy (red. firmy SMB) korzystają, mogą wspierać rozwój biznesu. – powiedział Rafał Wójcik, Mid-Sales Manager w Fujitsu PolskaTych rozwiązań jest wiele, ale ważne jest, by wsłuchać się w głos rynku, w głos swojego klienta i zobaczyć, co tak naprawdę jest temu klientowi potrzebne. O tym dziś dyskutowaliśmy; o spojrzeniu przez pryzmat klienta, o jego potrzebach i zaadresowaniu tych potrzeb. (…) Klienci bardzo często nie mają tzw. helicopter view na to, co się dzieje w ich otoczeniu, ich organizacji. Często nie mają też wiedzy na temat rozwiązań dostępnych na rynku. My taką wiedzą dysponujemy i chętnie się nią dzielimy.

 

Formuła debaty nie była jedyną formą rozmowy podczas wydarzenia. Poza zwyczajowymi rozmowami relacyjnymi, często określanymi mianem “kawowych”, AB S.A. wprowadziło do agendy wydarzenia odbywające się “w tle” głównego programu Spotkania 1:1 – w stylu Speed Business Meeting. Szybkie, konkretne, skracające dystans, za zamkniętymi drzwiami, przez co także dyskretne. W praktyce, tego typu spotkania pozwalają na wydatne przyspieszenie niektórych procesów. Zmiany w formule organizacyjnej potwierdza Patrycja Gawarecka, Dyrektor Sprzedaży i marketingu w AB.

 

“W tym roku odwiedziła nas rekordowa ilość uczestników. Ponad 300 osób. W tym roku mamy też nową formułę. Pierwszą nowością są spotkania w formule 1to1. Kolejną nowością są panele dyskusyjne, gdzie eksperci rynku dzielą się z nami wiedzą w obszarach potencjału technologii cyfrowych oraz w odniesieniu do SMB na mapie ekosystemu polskiego biznesu. Dzięki uczestnictwie w konferencji mamy możliwość wymiany doświadczeń, sprawdzenia rozwoju i naszych możliwości, a przede wszystkim budowania przyszłego, polskiego biznesu.” – podkreśliła Patrycja Gawarecka, Dyrektor Sprzedaży i marketingu w AB.

 

 

Po trzech latach przerwy, gdzie możemy fizycznie się spotkać, z czego jesteśmy bardzo zadowoleni. To także rekordowa frekwencja. Mamy ponad 300 uczestników konferencji, zarówno dostawców, najważniejszych naszych partnerów, klientów – przyznaje Zbigniew Mądry, COO i Członek Zarządu AB S.A.Zmieniliśmy trochę format tej konferencji (…) więcej czasu chcemy poświęcić na relacje. Myślę, że wielu ludzi przybyło tu, by móc porozmawiać.

 

To właśnie ta atmosfera sprzyjająca dialogowi była, w mojej opinii, najsilniejszą stroną “AB Możliwości i Rozwój”. Duża część wydarzenia to przede wszystkim rozmowy na strefach prezentacyjnych, często nieformalne, budujące relacje. Nie jest szczególnie odkrywczym to, że właśnie te międzyludzkie relacje mają nieraz wielkie znaczenie w biznesie. W ostatnich dwóch latach te więzi nieco osłabły. Dlatego każde wydarzenie branżowe, których ostatnio jest zdecydowanie więcej, jest okazją, by przywrócić w tym interpersonalnym obszarze to, co odebrała pandemia. Ostatecznie bowiem, chociaż cenione przez nas niezmiernie, spotkania online nie zastępują do końca kontaktu na żywo. AB, organizując “Możliwości i Rozwój” zostawiło wiele przestrzeni na nawiązywanie relacji. Bo chociaż wydarzenie miało program merytoryczny, w tym wspomniane już debaty, to nie było przesycone wystąpieniami i prezentacjami. Dziś to raczej rozmowy kuluarowe niż prezentacje produktowe rządzą niepodzielnie wydarzeniami branżowymi. Organizatorzy stanęli na wysokości zadania także w pozostałych aspektach; jakości przygotowania, sceny, organizacyjnych detali, ale ostatecznie to uczestnicy i ich rozmowy nadawały ton przez cały dzień, aż do wieczora.

 

 

Wydarzenie dla sektora SMB to oczywiście nie tylko relacje. W tym obszarze niezwykle ważny jest przepływ wiedzy. Podkreśla to Patrycja Gawarecka: “bardzo dużo inwestujemy w wiedzę (…) Naszą misją jest transfer wiedzy między producentami, a resellerami, klientami końcowymi. Nasze Centrum Kompetencyjne w ubiegłym roku po raz kolejny otrzymało od IT Reseller nagrodę za najlepszy zespół szkoleniowy w branży.”

 

Cieszę się, że mogłem uczestniczyć w tej konferencji – powiedział Krzysztof Jonak, Sales Director w Intel na region EMEAPodoba nam się nowy format wydarzenia. Z jednej strony jest tu możliwość pokazania naszych produktów i rozwiązań, z drugiej – są debaty. (…) Pokazujemy tu dwa bardzo ciekawe rozwiązania. NUC’i oraz pierwszy raz mamy możliwość pokazania w Polsce NUC’a dla entuzjastów, z naszą własną kartą graficzną Intel ARC A770. Z drugiej strony, pokazujemy także technologie vPro, które dają możliwość sprawnego zarządzania infrastrukturą klienta.

 

Trudno pominąć także obecność stref prezentacyjnych. Wszyscy czołowi vendorzy obecni na wydarzeniu prezentowali swoje rozwiązania. Obecni na wydarzeniu byli: Intel, Samsung, Dell Technologies, HPE, Aruba, HP Inc, Microsoft, AMD, Crucial, Dicota, Garets, Jabra, Yealink, Imou, Lenovo, Philips, Logitech, Fujitsu. W skrócie; absolutna czołówka i kilka mniejszych, ale ambitnych, mniejszych podmiotów. Co prezentowano? Intel, kierując swoje stoisko do firm SMB, słusznie postawił na NUC’i – miniaturowe komputery, które świetnie sprawdzają się chociażby we wszystkich POS’ach i stanowią często podstawę wielu systemów wyświetlania, oraz oczywiście na usługi zarządzania. Jabra prezentowała część swojego szerokiego portfolio rozwiązań audio, skupiając się na wysokiej jakości urządzeniach, zestawach słuchawkowych, dla biznesu. HP Inc. stawiało natomiast na laptopy biznesowe i eleganckie drukarki. Samsung pokazał natomiast zarówno swoje monitory – w tym te z linii biznesowej – jak również smartfony i nośniki danych. Te ostatnie mają dziś niebagatelne znaczenie w kontekście bezpieczeństwa danych, na co Samsung świetnie reaguje oferując zewnętrzne SSD z szyfrowaniem.

Podsumowując; AB S.A. w roli organizatora wydarzenia wypadło znakomicie. Od przygotowania informacyjnego, przez warstwę merytoryczną, aż po wykonanie samego eventu, wrocławska firma stanęła na wysokości zadania. Formuła wydarzenia stawiająca silniej na relacje niż twardą wiedzę wydaje się, w dobie szkoleń online i webinarów, dobrym kierunkiem. Łatwiej bowiem przekazać wiedzę przez sieć, niż tą samą drogą budować relacje między ludźmi. Czekamy zatem na kolejną edycję wydarzenia.

 

Dla nas wydarzenie “AB Możliwości i Rozwój” to także znakomita okazja by porozmawiać z czołowymi osobami w polskiej branży IT, a krótkie fragmenty tych rozmów można zobaczyć na naszym kanale YouTube (oraz poniżej), do czego serdecznie zapraszamy.

Pierwsze wideo z wydarzenia z komentarzem Patrycji Gawareckiej, dyrektor marketingu i sprzedaży w AB S.A., o rekordowej liczbie uczestników i prawdziwym potencjale cyfrowych technologii, dostepne w poniższym wpisie:

Lenovo Polska świętuje 30-lecie marki ThinkPad! Niekwestionowaną gwiazdą wydarzenia został najnowszy ThinkPad X1 Fold 16, komputer z niezwykłym elastycznym ekranem.

 

Drugie wideo z wydarzenia z komentarzem Tomasza BurzyńskiegoDistribution Business Managera HP Ink Polska, dostepne w poniższym wpisie:

 

Kolejne, trzecie wideo z wydarzenia z komentarzem, który udzielił nam Zbigniew MądryCOO i Członek Zarządu AB S.A., dostepne w poniższym wpisie:

 

Kolejne wideo z wydarzenia z komentarzem, który udzielił nam Jacek Kotynia, Partner Sales Executive w Microsoft Polska, dostepne w poniższym wpisie:

 

Piąte opublikowane wideo z wydarzenia z komentarzem, który udzielił nam Rafał Wójcik, Mid Market Sales Manager w Fujitsu Poland, dostepne w poniższym wpisie:

 

Szósty film z wydarzenia zorganizowanego przez wrocławskiego dytrybutora, firmę AB S.A., to wypowiedź Pawła Umińskiego, Sales Managera obszaru Video Collaboration w Logitech. Nagranie dostępne jest w poniższym wpisie:

[Wideo] AB “Możliwości i Rozwój” – Rafał Wójcik, Fujitsu Polska: „Ważne jest, by wsłuchać się w głos swojego klienta”

 

Kolejny, siódmy już film z wydarzenia AB „Możliwości i Rozwój”, to wypowiedź Krzysztof Jonak, EMEA Sales Director. Nagranie dostępne jest w poniższym wpisie:

[Wideo] AB “Możliwości i Rozwój” – Krzysztof Jonak, Intel: „Inwestycje w cyfryzację muszą się odbywać ciągle”