AB S.A. dystrubutorem marki Xiaomi, po Czechach i Słowacji przyszedł czas na rynek w Polsce

Czołowy polski dystrybutor podał informację o podpisaniu umowy o współpracy z Xiaomi. Chińska firma, której urządzenia znakomicie odnalazły się na polskim rynku już wiele lat temu, zyskała potężnego sojusznika. 

AB S.A. będzie dystrybuować najnowsze smartfony, rozwiązania smart home, hulajnogi elektryczne, smartwatche i wiele innych kategorii produktowych, które ma w swoim portfolio Xiaomi. AB tym samym dywersyfikuje ofertę, w której dotychczas znajdowało się wiele rozwiązań konkurencyjnych wobec produktów Xiaomi – chociażby smartfony Apple’a. Biorąc pod uwagę popularność Xiaomi w Polsce, wrocławski dystrybutor może spodziewać się dalszego wzrostu przychodów.

 

Cieszymy się mogąc powitać pełną ofertę Xiaomi w AB. Wierzymy, że połączenie naszej siły dystrybucji i doświadczenia wraz z funkcjonalnością i nowoczesnością oferty Xiaomi, da satysfakcjonujące wyniki biznesowe – mówi Zbigniew Mądry, COO i Wiceprezes Grupy AB.

 

 

Te natomiast już teraz są imponujące – firma zamknęła Q1 2023 z wynikiem 3,5 mld zł przychodów ze sprzedaży, mogąc pochwalić się zyskiem na poziomie 32 mln zł. Wprawdzie rynek smartfonów, głównej kategorii produktowej Xiaomi, w ostatnim czasie się kurczy, jednak przewidywane przez analityków odbicie, ma pojawić się pod koniec roku.

Nie jest to pierwsza współpraca AB i Xiaomi. Wrocławski dystrybutor w zeszłym roku rozpoczął sprzedaż smartfonów i innych urządzeń chińskiej firmy w Czechach i na Słowacji.

 

„Najbardziej dynamiczna branża na świecie” – podkreśla Andrzej Przybyło, prezes Grupy AB, gość specjalny naszego nowego podcastu IT Reseller Insight