Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

AB S.A. dystrybutor pierwszego wyboru, publikuje solidne wyniki finansowe wypracowane w Q1 2019 (Q3 roku finansowego 19/20), potwierdzając pozycję numer jeden w całym regionie CEE.

Grupa AB, notowany na GPW największy dystrybutor IT oraz elektroniki użytkowej w Polsce i regionie CEE, kontynuuje trend wzrostowy. W I kwartale 2019 roku (III kw. roku finansowego 2018/2019) skonsolidowane przychody zwiększyły się o 4% w ujęciu rok do roku, osiągając wartość blisko 1,9 mld PLN. W całym roku 2018 było to ponad 8,4 mld PLN, a w trakcie trzech kwartałów bieżącego roku finansowego – 6,7 mld zł.

 

„Jest to efekt konsekwentnej realizacji długoterminowej strategii rozwoju, w której przywiązujemy szczególną wagę do myślenia długoterminowego i zapewnienia najlepszej oferty oraz obsługi zarówno naszym klientom – a jest ich ponad 16 tysięcy – jak również naszym dostawcom. Używamy najlepszych rozwiązań e-commerce i  dokładamy starań, aby nasze działania cechowała efektywność i skuteczność – komentuje Andrzej Przybyło, Prezes Zarządu AB S.A. Zdobywamy wiele nagród, jak Innowatory „Wprost” czy – dosłownie w ostatnich dniach – uhonorowanie tytułem Firma 30-lecia „Gazety Wyborczej”. W samym I kw. otrzymaliśmy nagrody Dystrybutora Roku od vendorów: Dell EMC, HP Enterprise i Lenovo. Szczególnie doceniamy nagrody przyznawane wprost przez resellerów, gdzie możemy pochwalić się corocznym zdobywaniem tytułu Dystrybutora Roku.”

 

W pierwszych trzech miesiącach 2019 roku na szczególną uwagę zasługują wzrost popytu na smartfony, wzrost sprzedaży oprogramowania w chmurze (cloud), wzrosty rynków digital signage, dysków SSD i rozwiązań smart home. Grupa AB wykorzystuje rozwój rynku i wprowadzanie przez producentów nowych, innowacyjnych urządzeń i rozwiązań. Procentuje również silna dywersyfikacja geograficzna – oparcie sprzedaży na trzech głównych rynkach: Polsce, Czechach i Słowacji, a także na obsłudze podmiotów w ponad 30 krajach.

 

„Zanotowaliśmy wzrost zysków z rynków zagranicznych, natomiast rynek krajowy pozostaje mocno wymagający od przynajmniej dwóch lat. Historia pokazuje jednak, że lokalne marże po okresie spadku w naturalny sposób się odbudowują. Liczymy się z tym, że czynnikiem wyzwalającym ten proces będzie prawdopodobna konsolidacja rynku poprzez przejęcie jednego konkurenta przez drugiego. Racjonalnie działające firmy na świecie wiedzą, że wojna cenowa jest ostatnią rzeczą, do której warto dążyć.” – wskazuje Andrzej Przybyło, Prezes Zarządu AB S.A.

 

W pierwszym kwartale 2019 roku Grupa AB zanotowała 20,2 mln PLN wyniku EBITDA oraz 10,3 mln PLN zysku netto. Kapitały własne, odpowiadające za przestrzeń do wzrostu w przyszłości, powiększyły się do rekordowych ponad 771 mln PLN. Zadłużenie finansowe na koniec marca było na poziomie 251 mln PLN (spadek o ponad 100 mln PLN, -28% rdr) i stanowiło jedynie 33% kapitałów własnych, a wskaźnik długu netto do EBITDA spadł do 2,4. Bezpieczne i stabilne wskaźniki płynności idą w parze z najniższym w branży wskaźnikiem SG&A (poniżej 3%), odzwierciedlającym najwyższą efektywność działania Grupy AB jako dystrybutora. Należy również zauważyć skokowy wzrost operacyjnego cash flow – z 2,0 mln PLN na minusie przed rokiem do 43,7 mln PLN na plusie w I kw. 2019 roku.

 

Już jednak teraz, dzięki dywersyfikacji biznesu oraz silnej pozycji rynkowej z licznymi trwałymi przewagami konkurencyjnymi wypracowaliśmy w minionym kwartale, podobnie jak w poprzednich okresach, solidne wyniki finansowe.” – podkreśla Grzegorz Ochędzan, Członek Zarządu ds. Finansowych w AB S.A.

 

Grupa AB jest również liderem w zakresie automatyzacji sprzedaży i logistyki. W odpowiedzi na rosnącą skalę wykorzystywania smartfonów i tabletów rozwija platformę zakupową AB Online w wersji mobilnej oraz szybkie płatności online (liczba klientów korzystających z tej usługi w I kw. +59% rdr), zwiększające również skalę automatyzacji przeprowadzania transakcji. W zakresie obsługi sklepów internetowych warto zwrócić uwagę na formy dostawy, jak dropshipping i dostawa w 24 godziny, co jest standardem w Grupie AB. Wraz z najszerszą ofertą produktową dostępną od ręki sprawia to, że systematycznie powiększa się grono dużych podmiotów z branży e-tail, które zaopatrują się w Grupie AB. Dynamicznie  rośnie również abonamentowa sprzedaż oprogramowania w chmurze (+72% rdr w I kw.), a platforma CSP Grupy AB wprost wpisuje się w globalne trendy zmiany modelu dystrybucji software’u, rozszerzając obszar działalności dystrybucji IT poza hardware. W minionym kwartale Grupa AB zwiększała również w tempie dwucyfrowym sprzedaż w obszarach spoza IT, jak RTV/AGD i zabawki.