AB stawia na Circular Economy. Lider dystrybucji IT intensywnie pracuje nad poszerzeniem oferty o rozwiązania z obszaru DaaS i Trade-In.
Grupa AB po raz pierwszy w swojej historii utworzyła stanowisko Circular Economy Business Development Managera. Objął je Zdzisław Jakubowski, który przez ostatnie siedem lat związany był z największym dystrybutorem Circular IT w Europie. AB potwierdza, że intensywnie pracuje nad poszerzeniem swojej oferty o rozwiązania z obszaru DaaS i Trade-In. Lider dystrybucji IT zachęca też kolejnych producentów do współpracy w tym obszarze.
Utworzenie działu Circular Economy w AB to odpowiedź dystrybutora na zmieniające się otoczenie rynkowe. Firma nie ujawnia na razie szczegółów na temat swojej oferty, ale potwierdza, że do współpracy w tym obszarze dołączają już kolejni globalni producenci elektroniki. Za nową ofertę AB w obszarze DaaS i Trade-In oraz budowanie pozycji AB na krajowym rynku Circular Economy odpowiada Zdzisław Jakubowski, który dołączył kilka tygodni temu do AB.
– W AB uważnie analizujemy sytuację na europejskim rynku IT. Efektem tych działań, będzie nasza nowa oferta z obszaru DaaS i Trade-In. Jesteśmy przekonani, że dotychczasowe doświadczenia w połączeniu z wiedzą i profesjonalizmem naszego zespołu, zapewnią unikatowe rozwiązania dla biznesu. Cieszymy się, że to właśnie Zdzisław Jakubowski stanął na czele naszego nowego działu – Circular Economy. – wyjaśnia Zbigniew Mądry COO i Członek Zarządu Grupy AB S.A.
Grupa AB jako jedyna polska firma znajduje się w gronie 8 największych dystrybutorów IT i dostawców rozwiązań e-commerce w Europie. Jest mocnym nr 1 w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Oferuje najszersze na rynku portfolio produktów, w tym największych światowych producentów nowoczesnych technologii jak Apple, Microsoft, HP Inc., Hewlett Packard Enterprise (HPE), Lenovo, Samsung czy Dell – do ponad 16 tys. partnerów handlowych. Jest wiodącym dostawcą usług chmurowych (cloud) oraz wartości dodanej w dystrybucji (VAD). Rozwija także dystrybucję AGD/RTV i zabawek, należąc już do wiodących dystrybutorów w tym zakresie w Polsce. Spółkę cechują najlepsze zaplecze logistyczne i najlepsza efektywność biznesowa w branży.
W roku finansowym 2020/2021 Grupa AB zanotowała ponad 13 mld zł przychodów ze sprzedaży (+28% rdr), generując 182 mln zł wyniku EBITDA (+64% rdr) i 123 mln zł zysku netto (+86% rdr).