ABB IT Challenge 2017 – wyłoniło dwanaście drużyny, które zakwalifikowały się do II etapu konkursu.
Zadaniem tegorocznych uczestników było zaproponowanie narzędzia, które udowodni, że współpraca człowieka z technologią może przynieść wiele korzyści. Motto konkursu „Interact with the real world” jest odzwierciedleniem zagadnień, nad jakimi pracują programiści ABB. Flagowym projektem w dziedzinie interakcji człowieka z technologią jest opracowany przez ABB robot YuMi – pierwsza tego typu maszyna w pełni współpracująca z człowiekiem. – Oceniając nadesłane przez studentów prace, braliśmy pod uwagę między innymi oryginalność pomysłu, innowacyjność, możliwość wprowadzenia go w życie i to, czy znajdzie zastosowanie biznesowe. Ważnym czynnikiem było dla nas też to, czy projekt jest unikalny w stosunku do istniejących już narzędzi – mówi Robert Banet, koordynator ABB IT Challenge.
Czas na realizację pomysłów
W II etapie konkursu uczestnicy muszą przełożyć swój pomysł na działające oprogramowanie. Studenci mają czas na realizację swojego pomysłu do 15 maja. Zespoły, których projekty zostaną najwyżej ocenione, spotkają się w finale, gdzie powalczą o główną nagrodę – 25 tysięcy złotych.
Poniżej prezentujemy listę zakwalifikowanych drużyn (według kolejności alfabetycznej):
- Zespół AGH Robotics (Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie)
- Zespół Besos (Politechnika Białostocka)
- Zespół Confee (Politechnika Białostocka)
- Zespół Dream Team (Politechnika Rzeszowska)
- Zespół DynamiX (Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie)
- Zespół ExoGecko (Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie, Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie)
- Zespół HomU (Politechnika Łódzka)
- Zespół KKP (Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Wyższa Szkoła Komunikacji i Zarządzania w Poznaniu)
- Zespół Krzyki (Politechnika Warszawska, Politechnika Poznańska)
- Zespół Nonsmokers (Politechnika Łódzka)
- Zespół RPG (Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie)
- Zespół The Tractors (Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie)