Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

ABB IT Challenge 2017 – wyłoniło dwanaście drużyny, które zakwalifikowały się do II etapu konkursu.

Jury 10. edycji ABB IT Challenge wyłoniło drużyny, które zakwalifikowały się do II etapu konkursu i będą pracować nad stworzeniem oprogramowania, które umożliwi realizację zgłoszonego przez nich pomysłu.

 

Zadaniem tegorocznych uczestników było zaproponowanie narzędzia, które udowodni, że współpraca człowieka z technologią może przynieść wiele korzyści. Motto konkursu „Interact with the real world” jest odzwierciedleniem zagadnień, nad jakimi pracują programiści ABB. Flagowym projektem w dziedzinie interakcji człowieka z technologią jest opracowany przez ABB robot YuMi – pierwsza tego typu maszyna w pełni współpracująca z człowiekiem. – Oceniając nadesłane przez studentów prace, braliśmy pod uwagę między innymi oryginalność pomysłu, innowacyjność, możliwość wprowadzenia go w życie i to, czy znajdzie zastosowanie biznesowe. Ważnym czynnikiem było dla nas też to, czy projekt jest unikalny w stosunku do istniejących już narzędzi – mówi Robert Banet, koordynator ABB IT Challenge.

 

Czas na realizację pomysłów

W II etapie konkursu uczestnicy muszą przełożyć swój pomysł na działające oprogramowanie. Studenci mają czas na realizację swojego pomysłu do 15 maja. Zespoły, których projekty zostaną najwyżej ocenione, spotkają się w finale, gdzie powalczą o główną nagrodę – 25 tysięcy złotych.

 

Poniżej prezentujemy listę zakwalifikowanych drużyn (według kolejności alfabetycznej):

  • Zespół AGH Robotics (Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie)
  • Zespół Besos (Politechnika Białostocka)
  • Zespół Confee (Politechnika Białostocka)
  • Zespół Dream Team (Politechnika Rzeszowska)
  • Zespół DynamiX (Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie)
  • Zespół ExoGecko (Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie, Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie)
  • Zespół HomU (Politechnika Łódzka)
  • Zespół KKP (Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Wyższa Szkoła Komunikacji i Zarządzania w Poznaniu)
  • Zespół Krzyki (Politechnika Warszawska, Politechnika Poznańska)
  • Zespół Nonsmokers (Politechnika Łódzka)
  • Zespół RPG (Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie)
  • Zespół The Tractors (Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie)