Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

ABC Data osiągnęła w czerwcu 2017 roku 328 mln PLN szacunkowych, skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży.

ABC Data utrzymuje stabilny poziom przychodów ze sprzedaży, osiągnęła w czerwcu 2017 roku 328 mln PLN szacunkowych, skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży. Spółka konsekwentnie rozwija przewagi konkurencyjne i realizuje zapowiadane inicjatywy, m.in. uruchomienie platformy chmurowej ABC Data Cloud oraz wprowadzenie produktów marki Xiaomi na rynki bałtyckie.

 

Spółka w czerwcu br. uzyskała przychody ze sprzedaży na zbliżonym poziomie w stosunku do poprzedniego miesiąca. Analizując strukturę przychodów w poszczególnych kategoriach produktowych spółka zanotowała największy wzrost sprzedaży w grupie komponentów. ABC Data konsekwentnie koncentruje się na wysokiej marżowości, kluczowym wskaźniku w prowadzonej działalności, w związku z czym celowo eliminuje transakcje z niskim poziomem marży. W efekcie systematycznie osiąga jedną z najwyższych marż ze sprzedaży wśród polskich dystrybutorów.

 

Spółka opublikowała w maju prognozę skonsolidowanych wyników finansowych, zgodnie z którą Grupa Kapitałowa ABC Data zamierza osiągnąć w 2017 roku ponad 4 468 mln PLN przychodów ze sprzedaży. Po pierwszych sześciu miesiącach tego roku stosunek przychodów uzyskanych w tym okresie przez ABC Data w odniesieniu do prognozowanego rocznego wyniku jest porównywalny z ubiegłym rokiem i wynosi 43%.

 

Obecnie spółka koncentruje się na rozwoju przewag konkurencyjnych w kluczowych dla niej obszarach tj. cloud, e-commerce, mobile i VAD. Wraz z postępującą cyfryzacją gospodarek i społeczeństw kluczowe będą nowe formy działalności, dlatego ABC Data, wyprzedzając trendy, systematycznie rozwija kolejne kompetencje i wychodzi poza tradycyjną dystrybucję. Spółka stawia na usługi z wartością dodaną, platformę chmurową oraz usługi e-commerce świadczone poprzez innowacyjne narzędzia. Zgodnie z zapowiedziami pod koniec czerwca br., podczas konferencji poświęconej rozwiązaniom e-commerce w ABC Data, spółka zaprezentowała nową platformę ABC Data Cloud, dedykowaną partnerom zainteresowanym nowoczesnymi rozwiązaniami w chmurze, a także nową odsłonę Reseller Web, aplikacji pozwalającej na sprawne tworzenie i konfigurowanie otwartego sklepu online, oraz wyczekiwaną przez klientów mobilną aplikację m-InterLink, zapewniającą wygodny dostęp do oferty ABC Data dla użytkowników urządzeń mobilnych. Już po pierwszych tygodniach od udostępnienia widoczne jest duże zainteresowanie nowo dostarczonymi na rynek rozwiązaniami e-commerce.

 

Spółka sukcesywnie rozwija też obszar mobile, rozszerzając sprzedaż produktów marki Xiaomi również poza Polską. ABC Data, która została pierwszym oficjalnym partnerem Xiaomi w Unii Europejskiej, wprowadziła właśnie produkty tej marki na Litwę. W Polsce, po zaledwie 9 miesiącach budowy kanału sprzedaży w segmencie sklepów w sprzedaży elektroniki i sprzętu IT, udziały smartfonów Xiaomi wynoszą już 8-10% i jest to trend rosnący. Na rynku litewskim smartfony tej marki będą szerzej dostępne niż na rynku polskim, zarówno w sklepach, jak i w kanale operatorskim lidera rynku – Telia, który odpowiada za ponad 40% sprzedaży smartfonów na Litwie. W najbliższym czasie spółka rozpocznie również sprzedaż produktów Xiaomi na Łotwie i w Estonii, a w planach ma również rozszerzenie dystrybucji na pozostałe kraje Europy Środkowo-Wschodniej, w których działa bezpośrednio.