ABC Data osiągnęła w czerwcu 2017 roku 328 mln PLN szacunkowych, skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży.
ABC Data utrzymuje stabilny poziom przychodów ze sprzedaży, osiągnęła w czerwcu 2017 roku 328 mln PLN szacunkowych, skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży. Spółka konsekwentnie rozwija przewagi konkurencyjne i realizuje zapowiadane inicjatywy, m.in. uruchomienie platformy chmurowej ABC Data Cloud oraz wprowadzenie produktów marki Xiaomi na rynki bałtyckie.
Spółka w czerwcu br. uzyskała przychody ze sprzedaży na zbliżonym poziomie w stosunku do poprzedniego miesiąca. Analizując strukturę przychodów w poszczególnych kategoriach produktowych spółka zanotowała największy wzrost sprzedaży w grupie komponentów. ABC Data konsekwentnie koncentruje się na wysokiej marżowości, kluczowym wskaźniku w prowadzonej działalności, w związku z czym celowo eliminuje transakcje z niskim poziomem marży. W efekcie systematycznie osiąga jedną z najwyższych marż ze sprzedaży wśród polskich dystrybutorów.
Spółka opublikowała w maju prognozę skonsolidowanych wyników finansowych, zgodnie z którą Grupa Kapitałowa ABC Data zamierza osiągnąć w 2017 roku ponad 4 468 mln PLN przychodów ze sprzedaży. Po pierwszych sześciu miesiącach tego roku stosunek przychodów uzyskanych w tym okresie przez ABC Data w odniesieniu do prognozowanego rocznego wyniku jest porównywalny z ubiegłym rokiem i wynosi 43%.
Obecnie spółka koncentruje się na rozwoju przewag konkurencyjnych w kluczowych dla niej obszarach tj. cloud, e-commerce, mobile i VAD. Wraz z postępującą cyfryzacją gospodarek i społeczeństw kluczowe będą nowe formy działalności, dlatego ABC Data, wyprzedzając trendy, systematycznie rozwija kolejne kompetencje i wychodzi poza tradycyjną dystrybucję. Spółka stawia na usługi z wartością dodaną, platformę chmurową oraz usługi e-commerce świadczone poprzez innowacyjne narzędzia. Zgodnie z zapowiedziami pod koniec czerwca br., podczas konferencji poświęconej rozwiązaniom e-commerce w ABC Data, spółka zaprezentowała nową platformę ABC Data Cloud, dedykowaną partnerom zainteresowanym nowoczesnymi rozwiązaniami w chmurze, a także nową odsłonę Reseller Web, aplikacji pozwalającej na sprawne tworzenie i konfigurowanie otwartego sklepu online, oraz wyczekiwaną przez klientów mobilną aplikację m-InterLink, zapewniającą wygodny dostęp do oferty ABC Data dla użytkowników urządzeń mobilnych. Już po pierwszych tygodniach od udostępnienia widoczne jest duże zainteresowanie nowo dostarczonymi na rynek rozwiązaniami e-commerce.
Spółka sukcesywnie rozwija też obszar mobile, rozszerzając sprzedaż produktów marki Xiaomi również poza Polską. ABC Data, która została pierwszym oficjalnym partnerem Xiaomi w Unii Europejskiej, wprowadziła właśnie produkty tej marki na Litwę. W Polsce, po zaledwie 9 miesiącach budowy kanału sprzedaży w segmencie sklepów w sprzedaży elektroniki i sprzętu IT, udziały smartfonów Xiaomi wynoszą już 8-10% i jest to trend rosnący. Na rynku litewskim smartfony tej marki będą szerzej dostępne niż na rynku polskim, zarówno w sklepach, jak i w kanale operatorskim lidera rynku – Telia, który odpowiada za ponad 40% sprzedaży smartfonów na Litwie. W najbliższym czasie spółka rozpocznie również sprzedaż produktów Xiaomi na Łotwie i w Estonii, a w planach ma również rozszerzenie dystrybucji na pozostałe kraje Europy Środkowo-Wschodniej, w których działa bezpośrednio.