Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

ABC Data podnosi poprzeczkę i notuje wzrosty w kluczowych obszarach działalności oraz osiąga rekordową marżę.

ABC Data, wiodący dostawca sprzętu i usług IT oraz elektroniki użytkowej w regionie CEE, opublikowała szacunkowe wyniki za pierwsze półrocze 2017 roku. Zgodnie z założeniami i prognozami Zarządu, spółka zanotowała wzrosty w kluczowych obszarach działalności oraz rekordową marżę w wysokości 6,3%.

 

Wdrożona w ubiegłym roku strategia koncentracji na realizacji transakcji wysokomarżowych oraz rezygnacji z najmniej rentownych linii produktowych po raz kolejny przynosi efekty. W I półroczu 2017 roku szacunkowe przychody ze sprzedaży w Grupie Kapitałowej ABC Data wyniosły 1 914,0 mln PLN. Spółka osiągnęła w tym czasie zysk brutto ze sprzedaży w wysokości 120,1 mln PLN, co oznacza wzrost o ponad 6,6 mln PLN wobec I półrocza ubiegłego roku. Co istotne, w II kwartale br. spółka wypracowała zysk netto w wysokości 3,3 mln PLN – ponad dwukrotnie wyższy w stosunku do poziomu z I kwartału 2017. Łącznie w I półroczu skonsolidowany zysk netto wyniósł 4,8 mln PLN.

 

Wypracowane wyniki Grupy ABC Data w I półroczu 2017 roku są wyższe od oczekiwań rynku. Co istotne, są one również zgodne z naszymi założeniami na ten rok, które były podstawą do opracowania ogłoszonej w maju tego roku prognozy wyników finansowych Grupy – tłumaczy Ilona Weiss, Prezes Zarządu ABC Data – W branży dystrybucji IT panuje duża sezonowość sprzedaży, a tradycyjnie najlepszym okresem, w którym osiągamy najwyższe przychody, jest czwarty kwartał roku. Nie mam więc wątpliwości, że zrealizujemy podane prognozy. Z kolei wyniki jednostkowe pozwalają z dużą dozą pewności powiedzieć, że nasi akcjonariusze mogą spodziewać się wypłaty zaliczki na poczet dywidendy za ten rok – dodaje Ilona Weiss.

 

Skonsolidowana EBITDA za okres od 1 stycznia do 30 czerwca 2017 roku, z wyłączeniem zysku z tytułu wyceny udziałów w Bizneslink CO Sp. z o.o. rozpoznanego w pierwszym półroczu 2016 roku, w wysokości 6,4 mln PLN wzrosła o 25% rok do roku. Jednocześnie w porównaniu kwartał do kwartału tego roku, Grupa zanotowała również wzrost EBITDA. Za II kwartał 2017 roku wyniosła ona 8,4 mln PLN i była o 1,6 mln PLN wyższa od odnotowanej w ciągu I kwartału br.

 

W I półroczu 2017 roku Grupa ABC Data podejmowała kolejne inicjatywy prorozwojowe w obszarze e-commerce. W ich efekcie Grupa znacznie poszerzyła i unowocześniła portfolio posiadanych innowacyjnych narzędzi e-commerce. W czerwcu spółka uruchomiła autorską platformę ABC Data Cloud, w ramach której oferuje zaawansowane usługi realizowane w oparciu o model cloud. Swoim Klientom udostępniła również aplikację mobilną do platformy sprzedażowej ABC Data: m-InterLink. Jest ona w pełni zsynchronizowana z platformą Interlink, dzięki czemu rozpoczęte w aplikacji mobilnej zamówienia można dokończyć w systemie webowym i na odwrót. Pozwala to Klientom ABC Data w pełni korzystać z funkcjonalności nowoczesnej sprzedaży wielokanałowej. Kolejną inwestycją był rozwój programu Reseller Web. Jest to zaawansowana technologicznie aplikacja e-sklepu. Program pozwala resellerom na szybkie i bezproblemowe tworzenie oraz konfigurowanie nowoczesnego, otwartego sklepu online, w pełni zintegrowanego z systemami ABC Data.

 

To m.in. dzięki tworzeniu takich kompleksowych, innowacyjnych narzędzi ABC Data zbudowała swoją wiodącą pozycję w regionie CEE i od lat wyznacza trendy w rozwoju e-commerce w sektorze B2B. Aktualnie domknęliśmy już szereg inwestycji prorozwojowych w tym zakresie i koncentrujemy się na planach związanych z ekspansją marki Xiaomi na rynki bałtyckie – wyjaśnia Prezes Zarządu ABC Data –Marka jest już dostępna w sprzedaży na Litwie, a my rozpoczynamy budowę kanału na Łotwie i w Estonii. To jeszcze nie koniec naszych planów, jesteśmy przecież bezpośrednio obecni w ośmiu krajach regionu – dodaje Ilona Weiss.

 

ABC Data od lat systematycznie rozwija kolejne kompetencje, często wyprzedzając przy tym światowe trendy. Najważniejsze obszary, na których rozwoju aktualnie koncentruje się spółka, to oprócz wspomnianego e-commerce także usługi z wartością dodaną, cloud computing oraz mobile.