Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

ABC Data podsumowuje trzeci, dotychczas najlepszy kwartał w 2017 r. – Istotny wzrost zysku netto oraz utrzymanie jednej z najwyższych marż ze sprzedaży w branży.

ABC Data S.A. – Istotny wzrost zysku netto, EBITDA oraz utrzymanie jednej z najwyższych marż ze sprzedaży w branży – ABC Data podsumowuje trzeci, dotychczas najlepszy kwartał 2017 roku. W tym czasie Grupa zrealizowała ponad 1 116 mln PLN skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży i zwiększyła jej rentowność, uzyskując marżę w wysokości 6%. Ponadto, w III kw. br. osiągnęła 15,7 mln PLN EBITDA oraz 9,2 mln PLN zysku netto.

 

Skuteczność wdrażanych w Grupie inicjatyw strategicznych oraz optymalizacja modelu biznesowego obrazują opublikowane właśnie wstępne skonsolidowane wyniki finansowe. W III kw. 2017 roku marża ze sprzedaży Grupy ABC Data wzrosła do poziomu 6,0% wobec 5,7% wypracowanej w analogicznym okresie ubiegłego roku. W efekcie poprawy rentowności Grupa wypracowała w III kw. br. ponad dwukrotnie wyższy poziom zysku EBIT (14,4 mln PLN wobec 6,3 mln PLN) i EBITDA (15,7 mln PLN wobec 6,9 mln PLN) w stosunku do III kw. 2016 roku. W omawianym okresie zysk netto Grupy Kapitałowej ABC Data zwiększył się o 6,3 mln PLN, czyli z poziomu 2,9 mln PLN do 9,2 mln PLN, co oznacza ponad trzykrotny wzrost wobec III kw. 2016 roku.

 

“Osiągnięte wyniki są efektem koncentracji na eliminacji niskomarżowych transakcji i cieszę się, że strategia ta przynosi widoczne rezultaty. Wyniki ABC Data pokazują, że co kwartał możemy pochwalić się rosnącym poziomem rentowności, który, jak wielokrotnie podkreślałam, jest jednym z najważniejszych parametrów w branży dystrybucji.” – wyjaśnia Ilona Weiss, Prezes Zarządu ABC Data S.A.

 

Jednocześnie łączny poziom skonsolidowanych przychodów w III kw. 2017 roku jest wyższy o 2% w stosunku do analogicznego okresu 2016 roku. Analizując strukturę przychodów w poszczególnych kategoriach produktowych ABC Data zanotowała największy wzrost sprzedaży w grupie komponentów, smartfonów, komputerów i urządzeń peryferyjnych, a także gamingu.

 

 

W III kw. br. Grupa ABC Data zwiększyła przychody ze sprzedaży na większości rynków, w których jest bezpośrednio obecna.

 

Sukcesywnie rozwijamy naszą działalność w poszczególnych krajach regionu CEE, rozbudowując nasz kanał sprzedaży. W ciągu ostatniego kwartału zwiększyliśmy sprzedaż przede wszystkim na Węgrzech, w Rumunii i na Litwie.” – dodaje Andrzej Kuźniak, Wiceprezes Zarządu ABC Data.

 

W III kw. 2017 roku spółka koncentrowała się na dalszym rozwoju kluczowych obszarów: mobile, usług z wartością dodaną, platformy chmurową oraz usług e-commerce. Obecnie trwają intensywne prace nad wprowadzeniem nowych funkcjonalności do mobilnej aplikacji m-InterLink, które zostaną zaprezentowane pod koniec 2017 roku.

 

 

Wstępne wybrane skonsolidowane dane finansowe Grupy Kapitałowej ABC Data:

 

III kwartał 2017 roku:

Przychody – 1 116,9  mln zł

Zysk brutto ze sprzedaży – 67,4 mln zł

EBITDA – 15,7 mln zł

Zysk z działalności operacyjnej EBIT – 14,4 mln zł

Zysk netto – 9,2 mln zł

 

Trzy pierwsze kwartały 2017 roku:

Przychody – 3 030,9 mln zł

Zysk brutto ze sprzedaży – 187,5 mln zł

EBITDA – 30,9 mln zł

Zysk z działalności operacyjnej EBIT – 27,0 mln zł

Zysk netto – 14,0 mln zł

Dług netto – 116,8 mln zł