Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

ABC Data publikuje wyniki z trzeciego, dotychczas najlepszego kwartału w 2017 r. – Istotny wzrost zysku netto oraz utrzymanie jednej z najwyższych marż ze sprzedaży w branży.

W trzecim kwartale ABC Data podwoiła EBITDA i potroiła zysk netto. Ponad dwukrotnym wzrostem EBITDA i zysku operacyjnego EBIT oraz trzykrotnie wyższym (r/r) zyskiem netto Grupa Kapitałowa ABC Data zakończyła III kw. 2017 roku. W tym czasie spółka wypracowała 15,7 mln PLN skonsolidowanego zysku EBITDA, 14,3 mln PLN EBIT oraz 9,2 mln PLN zysku netto. W III kw. br. Grupa istotnie zwiększyła też rentowność sprzedaży, uzyskując marżę w wysokości ponad 6%.

 

W III kw. 2017 roku Grupa ABC Data zwiększyła przychody ze sprzedaży do poziomu 1 117 mln PLN, co oznacza wzrost o 2% r/r. W tym czasie Spółka wypracowała zysk brutto ze sprzedaży w wysokości 66,9 mln PLN, o 8% wyższy względem analogicznego okresu 2016 roku. W efekcie konsekwentnej eliminacji niskomarżowych transakcji, w III kw. br marża ze sprzedaży wzrosła do poziomu 6,0% wobec 5,7% w III kw. 2016 roku.

 

„Wyniki ABC Data wyraźnie pokazują, że przyjęta przez nas strategia koncentracji na wysokomarżowych transakcjach przynosi bardziej niż zadowalające rezultaty. W efekcie podejmowanych działań co kwartał możemy pochwalić się rosnącym poziomem rentowności, który jest jednym z kluczowych parametrów w branży dystrybucji – mówi Ilona Weiss, prezes zarządu ABC Data S.A. – Wiele wskazuje na to, że równie udany będzie dla ABC Data czwarty kwartał. Świadczą o tym chociażby nasze szacunkowe przychody ze sprzedaży wypracowane w październiku tego roku. Są one identyczne jak przed rokiem i wyniosły 470 mln PLN.” – dodaje Ilona Weiss.

 

W III kw. 2017 roku Grupa wypracowała dwukrotnie wyższy poziom zysku z działalności operacyjnej EBIT, który ukształtował się na poziomie 14,3 mln PLN – wobec 6,3 mln PLN rok wcześniej. W trzech pierwszych kw. br. EBIT wzrósł o 14% r/r, do poziomu 26,9 mln PLN. Z kolei EBITDA zwiększyła się z 6,9 mln PLN w III kw. 2016 roku do 15,7 mln PLN w analogicznym okresie br., zaś w ciągu trzech kwartałów 2017 roku wzrosła o 56% do poziomu 30,8 mln PLN w porównaniu do trzech pierwszych kwartałów 2016 roku (po wyłączeniu wyniku netto z transakcji dotyczącej Bizneslink CO Sp. z o.o., rozpoznanego w I kw. 2016 roku).

 

Skonsolidowany zysk netto ABC Data w III kw. 2017 roku wzrósł do poziomu 9,2 mln PLN, co oznacza, że był ponad trzykrotnie wyższy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (2,9 mln PLN). Z kolei zysk netto Grupy ABC Data w pierwszych trzech kw. tego roku wyniósł 14,0 mln PLN czyli wzrósł o 76% (po skorygowaniu o transakcję Bizneslink CO). W wyniku realizacji działań mających na celu obniżenie kosztów SG&A, po wyłączeniu spółki zależnej S4E S.A., Grupa ABC Data w pierwszych trzech kw. 2017 roku skutecznie zmniejszyła poziom kosztów ze sprzedaży oraz kosztów ogólnego zarządu odpowiednio o 8% i 2% r/r.

 

Grupa ABC Data utrzymuje silną pozycję rynkową w regionie CEE. W III kw. 2017 roku zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży na większości rynków, w których jest bezpośrednio obecna. Największą dynamikę sprzedaży w tym okresie ABC Data osiągnęła na Węgrzech (+11% wzrostu sprzedaży r/r), na Litwie (+7%) oraz w Rumunii (+6%). Wyższym przychodom towarzyszył również wyższy niż w poprzednich okresach poziom marży ze sprzedaży na rynkach regionu CEE, który ukształtował się powyżej średniej rynkowej. Grupa sukcesywnie rozbudowuje kanał sprzedaży w regionie, zwiększając zarówno liczbę klientów, jak i liczbę dostępnych na danych rynkach produktów z  szerokiego portfolio ABC Data.

 

 

W III kw. 2017 roku Grupa kontynuowała działania mające na celu rozwój kluczowych obszarów wzrostu: mobile, usług z wartością dodaną, platformy chmurowej oraz usług e-commerce. ABC Data dynamicznie rozwija współpracę z Xiaomi, w efekcie czego osiągnęła 60% wzrost sprzedaży w III kw. 2017 roku wobec II kw. br.

 

„Zgodnie z zapowiedziami systematycznie budujemy kanał sprzedaży w kolejnych krajach regionu CEE. Po Litwie wprowadziliśmy produkty Xiaomi do sprzedaży w pozostałych krajach bałtyckich (na Łotwie i w Estonii), a w październiku br. rozpoczęliśmy dystrybucję produktów Xiaomi w Rumunii – wyjaśnia Andrzej Kuźniak, wiceprezes zarządu ABC Data S.A. – Smartfony Xiaomi zdobywają coraz większe udziały w rynku, zarówno w Polsce jak i regionie CEE. Zgodnie z danymi GfK udział smartfonów marki Xiaomi w rynku retail w Polsce wynosi już 7,5%, a na całym rynku litewskim aż 7,1%. To najlepiej dowodzi, że ABC Data, jako pierwszy oficjalny dystrybutor tej marki w Unii Europejskiej, jest wyjątkowo cennym partnerem biznesowym.” – dodaje Andrzej Kuźniak.

 

W obszarze e-commerce spółka prowadzi intensywne prace nad rozwojem aplikacji mobilnej do systemu InterLink – m-InterLink. W ostatnim czasie wyposażono ją w szereg nowych funkcjonalności, w tym wyszukiwarkę produktów z funkcją skanera kodów kreskowych. Z kolei w przypadku platformy ABC Data Cloud sukcesywnie trwa rozbudowa posiadanego kanału sprzedaży usług cloud oraz prowadzone są intensywne działania w celu poszerzenia portfolio dostępnych na niej rozwiązań IT.