Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

ABC Data utrzymuje tendencję zwyżkową, w sierpniu wypracowano 363 mln PLN szacunkowych, skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży.

ABC Data wypracowała w sierpniu 2017 roku 363 mln PLN szacunkowych, skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 8% w stosunku do sierpnia ubiegłego roku. Łączny poziom skonsolidowanych przychodów w lipcu i sierpniu 2017 roku jest wyższy o 7% w stosunku do analogicznego okresu 2016 roku.

 

W sierpniu br. Grupa ABC Data zwiększyła przychody ze sprzedaży na większości rynków, w których jest bezpośrednio obecna. Największy, bo aż 40% wzrost sprzedaży r/r ABC Data osiągnęła na Węgrzech. Analizując strukturę przychodów w poszczególnych kategoriach produktowych ABC Data zanotowała największy wzrost sprzedaży w grupie komponentów, smartfonów, a także komputerów i urządzeń peryferyjnych. Wzrost przychodów w kategorii smartfony jest związany z dynamicznym rozwojem obszaru mobile. Wzrosła zarówno sprzedaż produktów marki Xiaomi (o 140% w II kwartale 2017 względem I kwartału), jak i marki Huawei (84% wzrostu sprzedaży w sierpniu w stosunku do lipca 2017). Ponadto wzrosły również przychody ze sprzedaży produktów Apple, wypracowane przez spółkę zależną iSource. W I półroczu 2017 roku były one o 12% wyższe niż w analogicznym okresie 2016 roku.

 

Zgodnie z zapowiedziami Zarządu, ABC Data konsekwentnie realizuje założenia na 2017 rok, na podstawie których spółka opublikowała w maju prognozę skonsolidowanych wyników finansowych. Zgodnie z nią Grupa Kapitałowa ABC Data zamierza osiągnąć w 2017 roku ponad 4 468 mln PLN przychodów ze sprzedaży. Po pierwszych ośmiu miesiącach tego roku stosunek przychodów uzyskanych w tym okresie przez ABC Data w odniesieniu do prognozowanego rocznego wyniku wynosi już 58% i jest na porównywalnym poziomie do ubiegłego roku. ABC Data nieustannie koncentruje się na wysokiej marżowości, która jest kluczowym wskaźnikiem w prowadzonej działalności. Dlatego konsekwentnie eliminuje niskomarżowe transakcje, w efekcie czego osiąga jedną z najwyższych marż ze sprzedaży wśród polskich dystrybutorów. Potwierdzeniem skuteczności realizowanej strategii w tym obszarze są opublikowane wyniki finansowe za I półrocze 2017 roku. Grupa wypracowała w tym czasie rekordową marżę w wysokości 6,3%, a tylko w samym II kwartale 2017 roku uzyskała marżę na poziomie 6,7%.

 

ABC Data, wyprzedzając trendy, systematycznie rozwija kolejne kompetencje i wychodzi poza tradycyjną dystrybucję. Obecnie spółka stawia na usługi z wartością dodaną, platformę chmurową oraz usługi e-commerce świadczone poprzez innowacyjne narzędzia. Pod koniec czerwca ABC Data uruchomiła nową platformę ABC Data Cloud z nowoczesnymi rozwiązaniami w chmurze, nową odsłonę Reseller Web, aplikacji pozwalającej na sprawne tworzenie i konfigurowanie otwartego sklepu online, oraz mobilną aplikację m-InterLink, zapewniającą wygodny dostęp do oferty ABC Data dla użytkowników urządzeń mobilnych.