ABC Data w Q2 notuje 140 proc. wzrost sprzedaży smartfonów Xiaomi i wprowadza markę swojego partnera do krajów bałtyckich.
ABC Data, jedyny oficjalny przedstawiciel Xiaomi w Polsce, utrzymał wysoką dynamikę sprzedaży produktów sygnowanych logo Mi. W porównaniu z pierwszym kwartałem popyt wzrósł o 140 proc. Najchętniej kupowanymi smartfonami były Redmi 4A, Redmi 4X oraz Redmi Note 4. Podobnie powinno być w krajach bałtyckich, gdzie ABC Data rozpoczęła budowę kanału sprzedaży nawiązując współpracę z czołowym operatorem komórkowym Telia.
Wysoka dynamika sprzedaży produktów Xiaomi odzwierciedla coraz większą popularność marki. Od stycznia do marca w Polsce wzrost był co prawda podobny. Kupiono o 135 proc. więcej smartfonów i akcesoriów niż w ostatnim kwartale minionego roku, ale wówczas sprzedaż startowała z zerowego poziomu. W okresie kwiecień-czerwiec dynamika wcale jednak nie osłabła.
Kluczowe smartfony i akcesoria
W segmencie smartfonów najpopularniejszym modelem był Redmi 4A. Ale dużą popularnością cieszyły się także Redmi 4X oraz Redmi Note 4. Spośród akcesoriów, które współtworzą dziś Mi Ecosystem, chętnie wybierano przystawki telewizyjne Mi BOX 4K, inteligentne opaski Mi Band 2, głośniki Mi Bluetooth Speaker, a także przenośne ładowarki Mi Power Bank.
– Rosnące zainteresowanie produktami z logo Mi jest pochodną kilku czynników. Firma oferuje produkty bardzo wysokiej jakości po atrakcyjnej cenie. Przykładem mogą być wspomniane najnowsze telefony z serii Redmi. Kosztują od 599 PLN do 1099 PLN. Do tego, są bardzo dobrze wykonane. Jednocześnie prezentują identyczne lub nawet lepsze parametry techniczne niż wiele modeli alternatywnych marek. Podobnie jest z akcesoriami – mówi Łukasz Łyżwa, Xiaomi Product Director w ABC Data.
Kolejne priorytety
Wysokiej jakości produkt i odpowiednia strategia wprowadzania marki Xiaomi na rynek umożliwiły osiągnięcie celów szybciej niż zakładano. Po dziewięciu miesiącach budowy kanału sprzedaży w segmencie sklepów specjalizujących się w elektronice i sprzęcie IT udział smartfonów marki Xiaomi zwiększył się do 8-10 proc. Przy czym udział jest jeszcze większy wśród modeli, które kosztują co najmniej 500 PLN. W maju wyniósł kilkanaście procent.
– Coraz większa popularność smartfonów Xiaomi potwierdza, że strategia wprowadzania marki na rynek była skuteczna. W pierwszej kolejności skupiliśmy się na wyspecjalizowanych sklepach, aby dotrzeć do świadomego klienta, interesującego się nowymi technologiami i znającego markę Xiaomi. Dzisiaj jednym z priorytetów jest poszerzenie oferty w kanale operatorskim – mówi Łukasz Łyżwa, Xiaomi Product Director.
Obecnie ABC Data współpracuje z Play, który oferuje smartfony Xiaomi Redmi 4A, a od niedawna także Xiaomi Redmi 4X. Udział wymienionych modeli w sprzedaży operatora nie przekracza jeszcze 5 proc., ale ten stan powinien się zmienić, gdy do oferty trafią kolejne smartfony. Automatycznie przełoży się to na większy udział marki Xiaomi w rynku. W Polsce kanał operatorski odpowiada za 65-70 proc. sprzedaży smartfonów w Polsce.
Rynki bałtyckie
Równie ważnym celem jest oficjalne wprowadzenie marki Xiaomi na rynki bałtyckie. Pierwsze działania zostały już podjęte. ABC Data nawiązała współpracę z skandynawskim operatorem komórkowym Telia. Operator odpowiada za ponad 40 proc. sprzedaży smartfonów na Litwie. W ofercie operatora są wszystkie najnowsze modele z serii Redmi, a także flagowce Mi Note 2. Smartfony marki Xiaomi dostępne są również w sklepach.
– Bardzo cieszy nas fakt, że nasze produkty pojawiły się w oficjalnej sprzedaży na Litwie. Rynek ten jest dla nas ważny i obiecujący z kilku powodów. Po pierwsze, wielu klientów jest otwartych na nowe marki i produkty. Po drugie, cały region bałtycki wykazuje stabilny wzrost. Dzięki temu rynek elektroniki użytkowej ma ogromny potencjał do dalszego wzrostu – mówi Liu Yi, Global Sales Director, Xiaomi.
Po uruchomieniu sprzedaży na Litwie ABC Data rozpocznie budowę kanału na Litwie i w Estonii. Planuje również wprowadzenie marki Xiaomi na kolejne rynki w Europie Centralnej i Wschodniej.
Poniżej link do wywiadu z wiceprezesem Xiaomi. Opowiada o celach firmy na najbliższe trzy lata.