Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

ABC Data z bardzo dobrym początkiem roku, ponad miliard złotych skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, zysk netto wyższy o 60% r/r.

Początek 2018 roku był bardzo dobry dla ABC Data. W pierwszym kwartale br. Spółka wypracowała ponad miliard złotych skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, zwiększyła zysk EBITDA o 17% i uzyskała aż o 60% wyższy zysk netto r/r. Wszystko to w okresie tradycyjnie uważanym, pod względem sprzedażowym, za najmniej atrakcyjny w roku.

 

Grupa ABC Data odnotowała wzrost szacunkowych, skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży w każdym z trzech pierwszych miesięcy 2018 roku – w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. W efekcie, Grupa zamknęła pierwszy kwartał z szacunkowymi przychodami ze sprzedaży w wysokości 1 046 mln PLN, co oznacza wzrost o 5% r/r. Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 60,2 mln PLN i był o 1,7 mln PLN wyższy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Szacunkowa skonsolidowana marża ze sprzedaży wyniosła w pierwszym kwartale tego roku 5,8%. ABC Data utrzymała tym samym jedną z najwyższych marż na rynku dystrybucji IT.

 

“Skonsolidowana EBITDA była o 17% (1,2 mln PLN) wyższa r/r i osiągnęła wartość 7,9 mln PLN. Zysk netto wyniósł natomiast 2,3 mln PLN, co oznacza wzrost o 60% r/r. – Branżę dystrybucji charakteryzuje duża sezonowość sprzedaży. W pierwszym kwartale roku, po wzmożonej aktywności zakupowej w listopadzie i w grudniu, przypada zazwyczaj naturalne spowolnienie. Mimo to, ABC Data kontynuuje trend wzrostowy i początek roku zaliczamy do bardzo udanych – komentuje Ilona Weiss, Prezes Zarządu ABC Data. Cieszy mnie, że nieustannie osiągamy jedną z najwyższych marż w branży dystrybucji IT. W pierwszym kwartale tego roku wyniosła ona 5,8%. Stabilny poziom tego wskaźnika potwierdza skuteczność prowadzonych przez nas działań biznesowych. Naszym celem jest teraz utrzymanie wypracowanych rezultatów i kontynuacja tendencji wzrostowej. Jak pokazują nasze szacunkowe przychody ze sprzedaży w kwietniu, które były o 17% wyższe niż przed rokiem, jesteśmy na dobrej drodze, aby tego dokonać.”

 

Pełne wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2018 roku ABC Data opublikuje we wtorek, 29 maja.