ABC Data z kwartału na kwartał zwiększa przychody ze sprzedaży. We wrześniu br. wypracowano 417 mln PLN przychodów ze sprzedaży.

ABC Data z kwartału na kwartał zwiększa przychody ze sprzedaży. ABC Data wypracowała we wrześniu 2017 roku 417 mln PLN szacunkowych, skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 15% w stosunku do poprzedniego miesiąca. Łączny poziom skonsolidowanych przychodów w III kwartale 2017 roku jest wyższy o 2% w stosunku do analogicznego okresu 2016 roku.

 

W III kwartale br. Grupa ABC Data zwiększyła przychody ze sprzedaży na większości rynków, w których jest bezpośrednio obecna. Największy, bo 11% wzrost sprzedaży r/r ABC Data osiągnęła na Węgrzech. Analizując strukturę przychodów w poszczególnych kategoriach produktowych ABC Data zanotowała największy wzrost sprzedaży w grupie komponentów, smartfonów, komputerów i urządzeń peryferyjnych, a także gamingu.

 

Zgodnie z zapowiedziami Zarządu, ABC Data konsekwentnie realizuje założenia na 2017 rok, będące podstawą prognozy skonsolidowanych wyników finansowych. Zgodnie z nią Grupa Kapitałowa ABC Data zamierza osiągnąć w 2017 roku ponad 4 468 mln PLN przychodów ze sprzedaży. Po pierwszych trzech kwartałach tego roku stosunek przychodów uzyskanych w tym okresie przez ABC Data w odniesieniu do prognozowanego rocznego wyniku wynosi 68% i jest na porównywalnym poziomie do ubiegłego roku.

 

W III kwartale 2017 roku spółka koncentrowała się na dalszym rozwoju kluczowych obszarów: mobile, usług z wartością dodaną, platformy chmurową oraz usług e-commerce. Obecnie trwają intensywne prace nad wprowadzeniem nowych funkcjonalności do mobilnej aplikacji m-InterLink, które zostaną zaprezentowane w IV kwartale 2017 roku.