Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Zdaniem ekspertów DXC Technology to będzie rok projektów małych kroków, ale myśli na dużą skalę i szybko uzyskiwanych efektów

Howard Boville, wiceprezes DXC Technology ds. usług konsultingowych i inżynieryjnych wspomaganych przez AI. Sztuczna inteligencja jest gorącym tematem od lat, a u progu 2025 roku jest wykorzystywana coraz intensywniej w branżach takich jak motoryzacja, opieka zdrowotna i nauki przyrodnicze, usługi finansowe, czy transport i sektor publiczny. Jak przekonują eksperci DXC, w tym roku możemy spodziewać się, że dużo więcej organizacji rozpocznie projekty wykorzystujące AI według recepty: zacznij od małych kroków, ale myśl na dużą skalę i szybko uzyskuj efekty.

Projekty te obejmą wdrażanie małych, dziedzinowych aplikacji, które będą rozwiązywały specyficzne problemy w firmie, zamiast kompleksowych systemów sztucznej inteligencji od razu na wielką skalę. Takie podejście pozwala na wdrażanie stopniowe, łatwiejszą integrację z już działającymi rozwiązaniami oraz daje sposobność uczenia się i zwiększania stopnia wykorzystania AI w miarę postępów prac.

Trend ten ma odzwierciedlenie również w podejściu dostawców technologii do wdrożeń projektów AI. Dla przykładu, DXC nadaje priorytet tym rozwiązaniom, które można wykorzystać szybko i skutecznie, przy pełnym zaangażowaniu w relacje z klientami na platformie technologicznej nazywanej DXC AI Impact.

 

Adaptacja do wielu różnych zadań

Sztuczna inteligencja staje się potężną siłą pomagającą organizacjom w lepszym podejmowaniu decyzji, świadczeniu usług i wykonywaniu codziennych zadań. Aplikacje zwane agentami AI są wykorzystywane w różnych branżach do analizowania ogromnych zbiorów danych z niewiarygodną szybkością, automatyzowania setek procesów i dostarczania cennych analiz, gotowych do natychmiastowego wykorzystania.

Wkrótce pojawią się systemy składające się z wielu współdziałających ze sobą inteligentnych agentów, które jeszcze bardziej ułatwią ludzką pracę, wykorzystując nowe podejście zwane Agentic AI. Uzyskają ten efekt poprzez zrozumienie i właściwą interpretację założonych celów, a następnie podejmowanie działań w oparciu o ciągłe uczenie się i analizy obszernych zbiorów danych. Ten model zaczyna być wykorzystywany przez instytucje sektora publicznego zmagające się z ogromną liczbą czasochłonnych zadań, stosami dokumentów krążących w urzędach oraz nieefektywnymi procesami, które wyczerpują zasoby i obniżają produktywność.

 

Przyszłość opieki nad pacjentem

Innowacje przekształcają dzisiaj wiele sektorów gospodarki, jednak niewiele z nich odczuwa transformacyjną moc AI tak intensywnie, jak opieka zdrowotna. Zdolność sztucznej inteligencji do automatyzacji złożonych procesów i kierowania uwagi na nowe sposoby myślenia daje pracownikom służby zdrowia nowe metody diagnozowania i leczenia pacjentów. Na przykład, lekarze będą mogli wkrótce wykorzystać sztuczną inteligencję do personalizacji recept na antybiotyki za pomocą zaledwie kilku kliknięć, używając innowacyjnego narzędzia opracowanego przez DXC we współpracy z Singapore General Hospital. Rozwiązanie analizuje dane kliniczne pacjentów w celu ustalenia jakie antybiotyki są potrzebne, zaleca odpowiednie modele i schematy dawkowania.

 

Wspomagamy rozwój transportu

W miarę jak świat staje się coraz bardziej połączony i sterowany cyfrowo, przemysł motoryzacyjny doświadcza radykalnej transformacji, ponieważ nowe technologie (takie jak sztuczna inteligencja), umożliwiają bardziej płynny przepływ danych i informacji pomiędzy pojazdami, kierowcami i otaczającą je infrastrukturą. Narzędzia diagnostyczne oparte na sztucznej inteligencji ułatwiają producentom i dostawcom usług identyfikację potencjalnych problemów, zanim staną się one krytyczne. Narzędzia te analizują dane z czujników pojazdu i wykorzystują algorytmy uczenia maszynowego do przewidywania prawdopodobieństwa awarii podzespołów, ograniczając czas przestojów i koszty konserwacji.

Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje również sposób, w jaki pojazdy dostosowują się do indywidualnych potrzeb, umożliwiając producentom personalizację każdego detalu wytwarzanych samochodów w celu zaspokojenia specyficznych preferencji kierowców i pasażerów.

 

Stymulowanie innowacji AI poprzez współpracę

W epoce sztucznej inteligencji żadna firma nie może działać w pojedynkę – organizacje, które działają w izolacji, ryzykują pozostanie w tyle. Wspólne przedsięwzięcia, partnerstwa strategiczne i nieformalna współpraca umożliwiają łączenie zasobów i baz specjalistycznej wiedzy, zdobywanie nowych rynków i szybsze przechodzenie od eksperymentowania ze sztuczną inteligencją do etapu, w którym staje się ona podstawowym elementem strategii biznesowej.

Dzięki branżowym ośrodkom innowacji AI i centrom kompetencji (jak w przypadku ogłoszonego niedawno partnerstwa DXC Technology z ServiceNow), firmy mogą przeprowadzać zaawansowane wdrożenia AI, łącząc zasoby, umiejętności i wiedzę na zasadzie swoistego multidyscyplinarnego spotkania umysłów. Współpraca daje podstawy do wykonywania projektów na szerszą skalę oraz coraz bardziej przesuwa granice przyszłych zastosowań sztucznej inteligencji.