Activejet wraz z marką Actis liderami rynku w sprzedaży materiałów eksploatacyjnych z największym 33% udziałem rynku w Polsce.
Klienci doceniają jakość – podsumowanie rynku druku. Niezależni eksperci są zgodni. To nie cena tuszu czy tonera do drukarki, a jego jakość wpływa pozytywnie na decyzje zakupowe klientów. Z opublikowanych ostatnio danych IDC wynika, że największy udział w rynku druku w Polsce przypada tym graczom, którzy dbają o wysoką jakość swoich produktów.
Międzynarodowa firma analityczna IDC podsumowała polski rynek druku w drugim półroczu 2016 r. Z jej analiz wynika, że w tym okresie wartościowo cały rynek materiałów eksploatacyjnych pozostał na prawie takim samym poziomie jak w drugim półroczu 2015. Są jednak pierwsze oznaki dojrzałości tego rynku. Pierwszym jest z pewnością wzrost udziału w rynku oryginałów. Natomiast drugim, ogromne dysproporcje w udziale wartościowym i ilościowym alternatywy.
– Wyniki badań IDC wskazują, że produkty oryginalne zanotowały prawie 5-procentowy wzrost. Natomiast, jeśli chodzi o rynek materiałów zamiennych to wartościowo zaliczył on znaczny spadek, bo aż o 12 procent; ilościowo zaś zmniejszył się o 4,7 proc. w porównaniu z tym samym okresem w roku 2015 – komentuje Rafał Ornowski, Pełnomocnik Zarządu ACTION S.A. ds. Marki. – Zdecydowanie mniejsze spadki ilościowe wobec wartościowych wskazują na kontynuację walki cenowej na rynku. Widać wyraźnie, że klientom zaczyna coraz bardziej opłacać się zainwestować w dobrej klasy alternatywny tusz czy toner niż sięgać po produkt nieznanego pochodzenia, który w testach rynkowych nie może poszczycić się powtarzalną jakością czy wydajnością.
Activejet i Actis wciąż liderami. Z analizy IDC za drugie półrocze 2016 roku wynika, że liderem rynku w sprzedaży ilościowej niezmiennie pozostaje marka Activejet, która wraz z marką Actis ma ponad 33 proc. udziału w rynku.
– Ostatnio opublikowane statystyki IDC są dla nas bardzo ważne. Pokazują, że dbałość o produkty powtarzalnej, wysokiej jakości procentuje. Nie tylko w postaci takich wyróżnień jak ostatnio zdobyte nagrody (m.in. Złoty Laur Klienta czy Laur Internetu), ale także znajduje odzwierciedlenie w analizach rynkowych największych organizacji badawczych takich jak IDC – podsumowuje Rafał Ornowski, Pełnomocnik Zarządu ACTION S.A. ds. Marki.