Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Adani, Leyland i Ballard: przymiarki do elektrycznej ciężarówki napędzanej wodorem

Indyjska firma Adani Enterprises Limited (AEL) poinformowała we wtorek, że podpisała umowę z Ashok Leyland i kanadyjską firmą Ballard Power w celu uruchomienia pilotażowego projektu opracowania elektrycznego ogniwa paliwowego z wodorem, w planach jest ciężarówka (FCET) do celów logistycznych i transportu górniczego, podaje Reuters. 

 

Wodór, wytwarzany przez rozszczepianie wody w procesie elektrycznym zwanym elektrolizą, może być używany jako paliwo. Jeśli urządzenia użyte do tego procesu, tzw. elektrolizery, są zasilane energią odnawialną, produkt końcowy nazywa się “zielonym wodorem”.

Przedstawiciel AEL powiedział, że w ciągu najbliższych dziesięciu lat Grupa Adani – kierowana przez najbogatszego człowieka Azji, Gautama Adaniego – planuje zainwestować ponad 50 miliardów dolarów w zielony wodór i powiązane ekosystemy o wydajności do 3 milionów ton zielonego wodoru rocznie.

W ramach projektu kierowanego przez firmę Adani Ballard dostarczy silnik na ogniwa paliwowe, a indyjski producent ciężarówek Ashok Leyland zapewni pojazd i wsparcie techniczne dla projektu. FCET ma zostać uruchomiony w Indiach w 2023 roku, poinformowała flagowa firma Adani Group w swoim oświadczeniu.

 

 

Rząd Indii niedawno zatwierdził plan motywacyjny w wysokości 174,9 miliarda rupii (2,11 miliarda dolarów) w celu promowania ekologicznego wodoru i wyznaczył a początku tego miesiąca cele w zakresie zużycia zielonego wodoru dla niektórych branż.

Indyjskie firmy, takie jak Reliance Industries, Indian Oil, NTPC, Adani, JSW Energy, ReNew Power i Acme Solar mają wielkie plany dotyczące zielonego wodoru. Adani ma powiązanie z francuską firmą energetyczną TotalEnergies w ramach umowy dotyczącej utworzenia nowego projektu ekologicznego wodoru w Indiach. Indie planują osiągnąć zerową emisję dwutlenku węgla netto do 2070 roku.