Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Adobe i OpenAI? Producent bada możliwości, dodając narzędzia wideo AI 

Wobec konkurencji ze strony OpenAI, Midjourney i innych start-upów firma Adobe chciała się wyróżnić, szkoląc dane swojego systemu Firefly, do którego ma pełne prawa, i oferując użytkownikom zabezpieczenie przed roszczeniami dotyczącymi praw autorskich.

Jednak w poniedziałek Adobe poinformowało również, że opracowuje sposób, który umożliwi użytkownikom korzystanie z narzędzi innych firm z OpenAI, a także start-upów Runway i Pika Labs, w celu generowania i wykorzystywania wideo w Premiere Pro.

Jak podaje Reuters, posunięcie to mogłoby pomóc firmie Adobe, której akcje spadły w tym roku o około 20%, rozwiać obawy Wall Street, że narzędzia AI do generowania obrazów i filmów stanowią zagrożenie dla jej podstawowej działalności.

Aplikacja Adobe Premiere Pro jest powszechnie stosowana w branży telewizyjnej i filmowej. Adobe planuje w tym roku dodać do oprogramowania funkcje oparte na sztucznej inteligencji, takie jak możliwość wypełniania części sceny obiektami wygenerowanymi przez sztuczną inteligencję lub usuwania elementów rozpraszających ze sceny bez żmudnej pracy ręcznej. Obie te funkcje będą opierać się na Firefly, modelu sztucznej inteligencji, który Adobe wdrożył już w swoim oprogramowaniu Photoshop do edycji nieruchomych obrazów.

Firma Adobe, która udostępniła demonstrację wykorzystania Sory do generowania wideo w Premiere Pro, określiła tę demonstrację jako „eksperyment” i nie podała harmonogramu, kiedy stanie się dostępna.

Deepa Subramaniam, wiceprezes Adobe ds. marketingu produktów dla kreatywnych aplikacji profesjonalnych, powiedziała, że firma Adobe nie ustaliła jeszcze, w jaki sposób przychody generowane przez narzędzia AI innych firm wykorzystywane na platformie oprogramowania zostaną podzielone pomiędzy firmę Adobe i zewnętrznych programistów.

Subramaniam powiedziała jednak, że użytkownicy Adobe zostaną ostrzeżeni, gdy nie będą korzystać z „bezpiecznych komercyjnie” modeli sztucznej inteligencji Adobe, i że wszystkie filmy wyprodukowane przez Premiere Pro będą wyraźnie wskazywać, jaka technologia sztucznej inteligencji została wykorzystana do ich stworzenia.