Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Adobe ogłosiło, że zamierza kupić popularne narzędzie do współpracy online za 20 miliardów dolarów.

Transakcja, która nie została jeszcze sfinalizowana, to odważne posunięcie firmy stojącej za głównymi aplikacjami kreatywnymi Photoshop i Premiere Pro – będzie to największe przejęcie w historii Adobe.

Ogłoszenie, że Adobe chce przejąć Figmę za tak astronomiczną kwotę spowodowało szok u inwestorów i spadek wartości akcji. Wydaje się, że sama wielkość transakcji doprowadziła inwestorów do obniżenia wartości akcji Adobe do najniższego poziomu od prawie trzech lat, jak donosi MarketWatch.

Umowa z Figmą nie jest jedynym problemem, z jakim boryka się obecnie Adobe. Pomimo osiągnięcia rekordowego przychodu w wysokości 4,43 mld dolarów w wynikach finansowych za III kwartał 2022 roku, inwestorzy byli rozczarowani umiarkowanymi prognozami firmy na kolejny kwartał.

„Wielkość Adobe była zakorzeniona w naszej zdolności do tworzenia nowych kategorii i dostarczania najnowocześniejszych technologii poprzez organiczne innowacje i nieorganiczne przejęcia. Połączenie Adobe i Figmy ma charakter transformacyjny i przyspieszy naszą wizję kreatywności opartej na współpracy” – powiedział prezes i dyrektor generalny Shantanu Narayen.

Założona w 2012 roku firma Figma stała się jednym z najlepszych narzędzi do projektowania interfejsów w swojej dziedzinie. Praktykując to, co głoszą, jej twórcy sprawili, że jest łatwa w użyciu (i, przynajmniej na razie, oferuje darmowy plan). Jego prototypownie w chmurze, oparte na przeglądarce, zbudowane dla współpracy online, okazało się popularne wśród profesjonalistów UX i studentów.

Platforma Adobe XD było najbliższą alternatywą dla Figmy. Jednak wielu uznało go za mniej przystępny, ograniczony — działa tylko na Windowsie i Macu — i mniej dostosowany do współpracy zespołowej. To, że cierpi na znaną bolączkę Adobe, czyli brak regularnych aktualizacji QoL, nie pomogło w zdobyciu sympatii użytkowników.