Adobe podnosi całoroczne prognozy przychodów w związku z wysokim popytem na oprogramowanie

Producent Photoshopa, Adobe, podniósł w czwartek prognozę przychodów na rok fiskalny 2024, ponieważ coraz więcej firm i konsumentów korzysta z narzędzi do edycji opartych na sztucznej inteligencji w obliczu oznak słabnącej gospodarki.

Akcje spółki z San Jose w Kalifornii podskoczyły o ponad 16% w rozszerzonym obrocie.

Firma spodziewa się obecnie przychodów w wysokości od 21,40 mld USD do 21,50 mld USD, w porównaniu z wcześniejszą prognozą na poziomie od 21,30 mld USD do 21,50 mld USD. Analitycy spodziewali się średnio 21,46 mld USD, zgodnie z danymi LSEG.

Perspektywy firmy Adobe odzwierciedlają fakt, że jej wysiłki w zakresie sztucznej inteligencji opłacają się, ponieważ klienci zwiększają wydatki na jej oprogramowanie, takie jak Premiere Pro, Animate i After Effects, które są używane przez kreatywnych profesjonalistów z różnych dziedzin.

Firma poinformowała w kwietniu, że planuje włączyć narzędzie sztucznej inteligencji do generowania obrazów w swoim popularnym oprogramowaniu Photoshop, w obliczu rosnącej konkurencji ze strony takich firm jak OpenAI, Stability AI i Midjourney.

Adobe podniosło również prognozę całorocznego skorygowanego zysku na akcję do przedziału 18-18,20 USD na akcję z 17,60 USD i 18 USD na akcję, których spodziewało się wcześniej.

„Wygląda na to, że ich (Adobe) biznes kwitnie pomimo wypierania przez sztuczną inteligencję, która ciągnie w dół inne firmy. Uważamy, że Adobe jest najlepiej pozycjonowaną firmą programistyczną o dużej kapitalizacji” – powiedział Gil Luria, analityk w D.A. Davidson.

Firma odnotowała przychody w wysokości 5,31 mld USD w drugim kwartale, przewyższając szacunki na poziomie 5,29 mld USD.

Firma odnotowała przychody z mediów cyfrowych w wysokości 3,91 mld USD, powyżej szacunków na poziomie 3,89 mld USD.

Adobe opracowało własne narzędzie do generowania obrazów AI o nazwie Firefly, które trenuje na danych, do których ma prawa. Wszystko to czasach zwiększonych obaw dotyczących prywatności danych i praw autorskich do treści tworzonych przez AI.