Adobe przedstawia nowego asystenta AI w programach Reader i Acrobat

Firma Adobe wprowadziła AI Assistant w wersji beta, czyli nowy silnik konwersacyjny oparty na generatywnej sztucznej inteligencji, w programach Reader i Acrobat.

Nowa funkcja natychmiast generuje podsumowania i spostrzeżenia z długich dokumentów, odpowiada na pytania i formatuje informacje do udostępniania w wiadomościach e-mail, raportach i prezentacjach.

AI Assistant wykorzystuje tę samą sztuczną inteligencję i modele uczenia maszynowego, które stoją za Acrobat Liquid Mode, wielokrotnie nagradzaną technologią obsługującą responsywne czytanie plików PDF na urządzeniach mobilnych. Te zastrzeżone modele zapewniają dogłębne zrozumienie struktury i zawartości plików PDF, zwiększając jakość i niezawodność wyników AI Assistant.

Abhigyan Modi, starszy wiceprezes Document Cloud przyznał:

„Generatywna sztuczna inteligencja oferuje obietnicę bardziej inteligentnych doświadczeń związanych z dokumentami, przekształcając informacje zawarte w plikach PDF w praktyczne, oparte na wiedzy i profesjonalnie wyglądające treści. PDF jest de facto standardem dla najważniejszych dokumentów na świecie, a wprowadzone dziś możliwości to dopiero początek wartości, jaką AI Assistant dostarczy za pośrednictwem aplikacji i usług Reader i Acrobat”.

Klienci Acrobat Individual, Pro i Teams oraz użytkownicy wersji próbnej Acrobat Pro mogą już dziś korzystać z wersji beta Asystenta AI. Zdaniem Adobe oferuje on szereg przydatnych funkcji:

  • Asystent AI: Asystent AI rekomenduje pytania na podstawie zawartości pliku PDF i odpowiada na pytania dotyczące zawartości dokumentu – wszystko za pośrednictwem intuicyjnego interfejsu konwersacyjnego.
  • Generowanie podsumowań: szybkie zrozumienie zawartości długich dokumentów dzięki krótkim podsumowaniom w łatwych do odczytania formatach.
  • Inteligentne cytaty: Niestandardowy silnik atrybucji Adobe i zastrzeżona sztuczna inteligencja generują cytaty, dzięki czemu klienci mogą łatwo zweryfikować źródło odpowiedzi AI Assistant.
  • Łatwa nawigacja: Klikalne linki pomagają klientom szybko znaleźć to, czego szukają w długich dokumentach, dzięki czemu mogą skupić się na badaniu i podejmowaniu działań w celu uzyskania najważniejszych informacji.
  • Sformatowane dane wyjściowe: Użytkownik może poprosić AI Assistant o skonsolidowanie i sformatowanie informacji w postaci najważniejszych wniosków, tekstu do wiadomości e-mail, prezentacji, raportów i innych. Przycisk „kopiuj” ułatwia wycinanie, wklejanie i przekazywanie dalej.
  • Szacunek dla danych klienta: Funkcje AI Assistant w programach Reader i Acrobat podlegają protokołom bezpieczeństwa danych, a treści dokumentów klientów nie są przechowywane ani wykorzystywane do szkolenia AI Assistant bez ich zgody.
  • Więcej niż PDF: Klienci mogą korzystać z funkcji AI Assistant we wszystkich formatach dokumentów (Word, PowerPoint, transkrypcje spotkań itp.).

Klienci programów Reader i Acrobat uzyskają dostęp do pełnego zakresu funkcji AI Assistant w ramach nowego planu subskrypcji, gdy AI Assistant wyjdzie z wersji beta.