Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Adobe udostępni bezpłatną aplikację, która pomoże w atrybucji twórców w kontekście boomu AI

Adobe poinformowało we wtorek, że od przyszłego roku będzie oferowało bezpłatną aplikację internetową, której celem będzie pomóc twórcom obrazów i filmów w uzyskaniu uznania za ich pracę wykorzystywaną w systemach AI. 

Od 2019 roku Adobe i inne firmy technologiczne pracują nad tzw. Content Credentials, czyli rodzajem cyfrowego stempla dla zdjęć i filmów w Internecie, aby oznaczyć sposób ich utworzenia.

Adobe z siedzibą w San Jose w Kalifornii poinformowało, że zaoferuje bezpłatną usługę, która umożliwi twórcom zdjęć i filmów dołączanie Content Credentials do ich prac. Oprócz wskazania, że ​​są autorami treści, twórcy będą mogli również użyć bezpłatnej aplikacji, aby zasygnalizować, czy ich praca jest wykorzystywana przez systemy szkoleniowe AI, które pobierają ogromne ilości danych, jak poinformowała firma.

„Oferując twórcom prosty, bezpłatny i łatwy sposób dołączania danych uwierzytelniających do tego, co tworzą, pomagamy im zachować integralność ich pracy, jednocześnie umożliwiając nową erę przejrzystości i zaufania online” – powiedział w oświadczeniu Scott Belsky, dyrektor ds. strategii i wiceprezes wykonawczy ds. projektowania i nowych produktów w Adobe.

TikTok, który jest własnością chińskiego ByteDance, już zapowiedział, że będzie używał Content Credentials, aby pomóc w oznaczaniu treści generowanych przez AI.

Wykorzystanie danych w systemach szkoleniowych AI wywołało reakcje prawne w wielu branżach, a wydawcy, tacy jak New York Times, pozwali OpenAI, podczas gdy niektóre inne firmy zdecydowały się na zawarcie umów licencyjnych.

Jak dotąd żadna duża firma AI nie zgodziła się przestrzegać systemu przejrzystości Adobe. W komunikacie prasowym Adobe stwierdziło, że „aktywnie pracuje nad wprowadzeniem swoich standardów w całej branży”.