Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Adobe zapowiada niższe przychody w kolejnym kwartale

W czwartek Adobe zaprognozowało kwotę przychodów w drugim kwartale poniżej szacunków analityków. Po dzwonku akcje spółki spadły o ponad 10%. 

W pierwszym kwartale przychody firmy wzrosły o ponad 11% do 5,18 miliarda dolarów, powyżej szacunków na poziomie 5,14 miliarda dolarów.

Według danych LSEG Adobe prognozuje przychody w drugim kwartale na poziomie od 5,25 do 5,30 miliardów dolarów, czyli poniżej szacunków analityków na poziomie 5,31 miliarda dolarów.

Firma boryka się również z konkurencją ze strony startupów, takich jak Stability AI i Midjourney, które oferują usługi AI podobne do Adobe, takie jak generowanie obrazów za pomocą podpowiedzi tekstowych.

Adobe włączył funkcje sztucznej inteligencji takie jak czytnik dokumentów Acrobat, Photoshop i Premiere Pro do swojej oferty. W zeszłym miesiącu firma podała, że wprowadziła nowego asystenta AI dla programów Reader i Acrobat.

W czwartek Adobe ogłosił także nowy program odkupu akcji o wartości 25 miliardów dolarów. Po skorygowaniu spółka prognozowała zysk na akcję w drugim kwartale na poziomie od 4,35 do 4,40 dolarów, przy czym średnia wartość była zgodna z oczekiwaniami.

Firma Adobe rozwiązała w grudniu wartą 20 miliardów dolarów umowę dotyczącą opartej na chmurze platformy projektantów Figma po napotkaniu kilku przeszkód regulacyjnych. Koszty operacyjne Adobe w pierwszym kwartale, które obejmowały opłatę za rozwiązanie umowy w wysokości 1 miliarda dolarów związaną z transakcją Figma, wzrosły do około 3,69 miliarda dolarów.