Advantest mówi, że zapotrzebowanie na pamięć AI zwiększa popyt na automatyczne urządzenia testujące
Japoński producent automatycznych urządzeń testujących Advantest podał w środę, że widzi rosnący popyt na swój sprzęt w kontekście pamięci wykorzystywanej do zadań związanych ze sztuczną inteligencją. Jednocześnie firma zaanonsowała spadek wynikający ze słabej sprzedaży elektroniki.
Advantest podał, że w roku finansowym kończącym się w marcu sprzedaż testerów pamięci osiągnie poziom 244 miliardów jenów (1,65 miliarda dolarów), co oznacza wzrost o 5 miliardów jenów w porównaniu z prognozami z października, ale o jedną czwartą mniej w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej.
Zysk operacyjny firmy spadł o 35% do 26,8 miliarda jenów w kwartale październik-grudzień, ponieważ słaby popyt konsumencki na smartfony i komputery stacjonarne zaważył na sprzedaży.
W trzecim kwartale około 34% sprzedaży miało miejsce w Chinach, które w obliczu napięć ze Stanami Zjednoczonymi szybko zwiększają moce produkcyjne chipów, w porównaniu z 45% w tym samym okresie rok wcześniej. Akcje spółki spadły o 0,5% przed podaniem wyników spółki.
Advantest szacuje, że ogólny rynek narzędzi do testowania pamięci osiągnie w tym roku około 1,3-1,6 miliarda dolarów w porównaniu z około 1,1 miliarda dolarów w 2023.