Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Advantest mówi, że zapotrzebowanie na pamięć AI zwiększa popyt na automatyczne urządzenia testujące

Japoński producent automatycznych urządzeń testujących Advantest podał w środę, że widzi rosnący popyt na swój sprzęt w kontekście pamięci wykorzystywanej do zadań związanych ze sztuczną inteligencją. Jednocześnie firma zaanonsowała spadek wynikający ze słabej sprzedaży elektroniki. 

Advantest podał, że w roku finansowym kończącym się w marcu sprzedaż testerów pamięci osiągnie poziom 244 miliardów jenów (1,65 miliarda dolarów), co oznacza wzrost o 5 miliardów jenów w porównaniu z prognozami z października, ale o jedną czwartą mniej w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej.

Zysk operacyjny firmy spadł o 35% do 26,8 miliarda jenów w kwartale październik-grudzień, ponieważ słaby popyt konsumencki na smartfony i komputery stacjonarne zaważył na sprzedaży.

W trzecim kwartale około 34% sprzedaży miało miejsce w Chinach, które w obliczu napięć ze Stanami Zjednoczonymi szybko zwiększają moce produkcyjne chipów, w porównaniu z 45% w tym samym okresie rok wcześniej. Akcje spółki spadły o 0,5% przed podaniem wyników spółki.

Advantest szacuje, że ogólny rynek narzędzi do testowania pamięci osiągnie w tym roku około 1,3-1,6 miliarda dolarów w porównaniu z około 1,1 miliarda dolarów w 2023.