Affidea przechodzi na cyfrowe rozwiązania HR w chmurze Oracle Fusion Cloud.
Affidea jest wiodącym dostawcą zaawansowanej diagnostyki obrazowej, usług ambulatoryjnych i liderem w dziedzinie opieki nad chorymi na nowotwory w Europie, prowadzącym ponad 300 ośrodków w 15 krajach. Affidea zdecydowała się przejść na rozwiązania cyfrowe w obszarze HR, aby dać pracownikom i ekspertom medycznym więcej czasu na opiekę nad pacjentami, zwiększyć efektywność operacji i poprawić doświadczenia personelu.
W ramach migracji do nowego, cyfrowego modelu operacyjnego, Affidea wdrożyła pakiet usług Oracle Fusion Cloud Human Capital Management (HCM). Affidea zatrudnia ponad 9 tys. specjalistów o zróżnicowanym zakresie wiedzy klinicznej, którzy obsługują ponad 10 milionów pacjentów rocznie i zarządzają zestawem ponad 1400 maszyn diagnostycznych. Firma potrzebowała rozwiązania, które ujednoliciłoby systemy w różnych regionach geograficznych i liniach biznesowych, zapewniając wspólne źródło danych dla pracowników, kontrahentów i specjalistów firm partnerskich.
Wdrożenie globalnego systemu HCM stanowi ważną część szerszej strategii cyfrowej firmy, polegającej na unowocześnieniu i uproszczeniu systemów dzięki ustandaryzowanym i zautomatyzowanym procesom, co zapewni lepsze możliwości analityczne i wgląd w wyniki, przy jednoczesnej redukcji ręcznych zadań HR i pozytywnie wpłynie na zaangażowanie zespołu.
Szczegółowe informacje na temat umiejętności i kwalifikacji dają lepszy wgląd w stan specjalistycznej wiedzy pracowników w całej grupie oraz w rozwój usług tele-radiologii i tele-zdrowia. Umożliwia to również lepsze zarządzanie ciągłym kształceniem personelu poprzez dotarcie do właściwych grup zawodowych ze specjalistycznymi szkoleniami klinicznymi oraz wspiera wymianę wiedzy w zespołach.
Zapewniając lepsze możliwości analityczne i raportowe zespołom HR w 15 krajach, aplikacja Oracle oferuje zwiększoną wydajność operacji kadrowych oraz zarządzania danymi osobowymi i umożliwia automatyzację wielu obecnych, czasochłonnych procesów. Nowy system pozwala pracownikom Affidea na przeglądanie i aktualizację danych dotyczących zatrudnienia w czasie rzeczywistym, wykonywanie wielu działań samoobsługowych oraz przeprowadzanie ocen pracowniczych w łatwy i efektywny sposób. Dodatkowo rozwiązanie Oracle tworzy platformę do dalszej cyfryzacji i automatyzacji procesów kadrowych.
Wdrożenie globalnego systemu HCM prowadzą specjaliści Oracle Consulting. Projekt obejmuje takie kraje, jak Bośnia i Hercegowina, Chorwacja, Czechy, Grecja, Węgry, Włochy, Litwa, Holandia, Polska, Portugalia, Rumunia, Hiszpania, Szwajcaria, Turcja oraz Irlandia.
„Transformacja cyfrowa i ciągłe doskonalenie zarówno procesów medycznych jak i operacyjnych to kluczowe elementy strategii rozwoju firmy Affidea, której celem jest oferowanie najwyższej klasy standaryzowanych i efektywnych kosztowo usług medycznych oraz wyjątkowych doświadczeń pacjentów i lekarzy. Wzmacniamy naszą cyfryzację w całej Grupie w oparciu o kulturę innowacji poprzez wprowadzanie zaawansowanych technologicznie praktyk, które poprawiają nasz sposób pracy i pozwalają nam skupić się na działaniach tworzących wartość dodaną dla firmy. Wdrożenie globalnego rozwiązania HR jest kluczowym osiągnięciem naszej strategii cyfrowej, praktyk zarządzania opartych na danych i buduje silną podstawę dla dalszej automatyzacji i integracji z innymi systemami firmy – co pozwoli pozycjonować Affidea jako wiodącego dostawcę cyfrowych usług opieki zdrowotnej.” – dzieląc się swoimi doświadczeniami z projektu, omawia korzyści operacyjne i medyczne Justyna Tyborowska, wiceprezes i dyrektor personalny w Affidea.
Transformacja już doprowadziła do poprawy efektywności zespołów HR, polepszenia współpracy i lepszego podejmowania decyzji w oparciu o dane. Dzięki automatyzacji, projekt pozwala firmie Affidea osiągać dalsze korzyści, umożliwiając specjalistom skupienie się na tym, co najważniejsze – dostarczaniu pacjentom wyjątkowej opieki.