AI i przyszłość programów partnerskich – Eksperci Vertiv omawiają kluczowe branżowe trendy na Canalys Forums 2023
Vertiv, globalny dostawca krytycznej infrastruktury cyfrowej oraz rozwiązań zapewniających ciągłość jej działania, wziął czynny udział w konferencji Canalys Forums 2023 jako jej złoty sponsor oraz jeden z prezenterów, a jednocześnie miał okazję czerpać doświadczenia od międzynarodowych ekspertów na temat kluczowych trendów, takich jak sztuczna inteligencja (AI). Canalys Forums to uznane w branży technicznej wydarzenie, które gromadzi jej liderów, innowatorów i ekspertów w celu wymiany informacji o najnowszych wydarzeniach, prognozach oraz strategiach w kanale dystrybucyjnym rynku IT.
W tym roku przedstawiciele Vertiv – Andrea Ferro, wiceprezes ds. kanału, IT i aplikacji brzegowych w regionie EMEA oraz Jesper Hersbro, dyrektor ds. kanału dystrybucyjnego w regionie EMEA – wzięli udział w dwóch prezentacjach panelowych z cyklu Expert Hubs. Podzielili się swoimi poglądami na bieżące tematy, które są ściśle związane z centrami danych i kanałem dystrybucyjnym.
Andrea Ferro mówił o wyzwaniach związanych z konwergencją sztucznej inteligencji i chmury podczas wykładu „AI wchodzi do chmury” w ramach cyklu Expert Hub. Podkreślił znaczenie sztucznej inteligencji jako kolejnej superaplikacji, która znacząco zwiększy konsumpcję zasobów chmurowych. Wskazał również, że jej wpływ nie będzie ograniczał się wyłącznie do chmury, gdyż zauważalne skutki odczują także lokalne centra danych oraz placówki świadczące usługi kolokacyjne.
Strategiczna pozycja, w której znalazły się firmy chmurowe, daje im możliwość sprostania zwiększonemu zapotrzebowaniu na usługi AI, dzięki rozwiązaniom zapewniającym chłodzenie i zasilanie o dużej gęstości. Ich skalowalna infrastruktura oraz eksperckie doświadczenie sprawiają, że są idealnymi partnerami dla przedsiębiorstw, które chcą wykorzystać moc sztucznej inteligencji bez konieczności zarządzania złożonymi, wdrażanymi lokalnie rozwiązaniami. Dostawcy usług chmurowych są dobrze przygotowani nie tylko do wspierania tego wzrostu, ale także do odgrywania istotnej roli w demokratyzacji sztucznej inteligencji, czyniąc ją dostępną dla szerszego grona klientów i branż. Andrea Ferro wspomniał również, że synergia między sztuczną inteligencją, a rozwiązaniami chmurowymi głęboko zmieni krajobraz przetwarzania i analizy danych.
– Vertiv nieustannie inwestuje w badania i rozwój, aby dostarczać innowacyjne rozwiązania wspierające najnowsze trendy, takie jak sztuczna inteligencja i obliczenia o wysokiej wydajności – powiedział Andrea Ferro, wiceprezes ds. kanału, IT i aplikacji brzegowych w regionie EMEA. – Nasze portfolio obejmuje już wiele tego typu produktów, od wydajnych, zapewniających wysoką pojemność systemów chłodzenia cieczą oraz metodą zanurzeniową, po inteligentne systemy zasilania i dynamicznego wsparcia sieci energetycznej. Te rozwiązania o wysokiej gęstości uzupełniają nasze szerokie portfolio prefabrykowanych modułowych centrów danych, w tym zaprojektowanych do obsługi aplikacji brzegowych mikrosystemów do wdrożeń wewnątrz budynków. Odzwierciedlają one nasze zaangażowanie w pozostawanie w czołówce dostawców technicznych innowacji.
W drugiej prezentacji z cyklu Expert Hub, zatytułowanej „Programy partnerskie jutra”, Jesper Hersbro przedstawił różne rodzaje programów partnerskich, które wspierają działania sprzedażowe i inne, a także mogą być łatwiej stosowane w złożonych cyklach sprzedaży oraz zróżnicowanych ekosystemach partnerów.
– W przypadku Vertiv nasz program motywacyjny VIP śledzi i nagradza partnerów za szereg działań sprzedażowych oraz innych, bez żadnych wymagań dotyczących raportowania, a także informuje ich, gdy mają punkty do wykorzystania – powiedział Jesper Hersbro, dyrektor ds. kanału dystrybucyjnego w regionie EMEA. – To nie tylko docenia ich wkład, ale także pozwala im skupić się na sprzedaży, zamiast zajmować się niepotrzebnymi zadaniami administracyjnymi.
– Każdego roku Canalys Forums pozostaje głównym wydarzeniem dla kanału dystrybucyjnego rynku IT w EMEA. Jako złoty sponsor tej imprezy jesteśmy dumni z możliwości aktywnego udziału w niej, podzielenia się naszym doświadczeniami, a jednocześnie zdobycia wiedzy i cennych spostrzeżeń od innych ekspertów i partnerów. Nasza obecność tutaj pomogła nam lepiej zrozumieć potrzeby partnerów, co przełoży się na udoskonalenie programu partnerskiego. – dodał Vicente Chiralt, wiceprezes ds. marketingu Vertiv w regionie EMEA.