Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

AI po polsku. Jak wynika z badania Deloitte, większość dyrektorów postrzega sztuczną inteligencję jako metodę na redukcję kosztów

Deloitte przeprowadziło badanie na temat postrzegania sztucznej inteligencji. Okazuje się, że dla większości firm, AI jest okazją do „redukcji kosztów”. 

Raport firmy Deloitte zatytułowany „CE CFO Survey – Getting ready for the GenAI journey?” wskazuje, że aż 83% dyrektorów finansowych (CFO) dostrzega kluczową rolę sztucznej inteligencji w kontekście strategii biznesowej. Pomimo tego, zaledwie 8% firm w Polsce rozpoczęło proces adaptacji tej nowej technologii. Ponadto, 40% ankietowanych uważa, że jest jeszcze za wcześnie, aby dokładnie określić sposób, w jaki ich organizacje zamierzają korzystać ze sztucznej inteligencji.

Raport wskazuje również, że generatywna AI ma dla połowy ankietowanych w Polsce i w regionie Europy Środkowo-Wschodniej stanowić sposób na redukcję kosztów. Sektor finansowy wydaje się być liderem w inwestycjach w nową technologię, przy czym niemal co drugi podmiot planuje przeznaczyć na rozwój AI ponad 1% swojego budżetu. Perspektywa niepewności ekonomicznej skłania dyrektorów finansowych do poszukiwania narzędzi umożliwiających poprawę sytuacji finansowej ich organizacji.

Jednakże, kluczowym wyzwaniem w procesie adaptacji nowej technologii jest dla polskich przedsiębiorstw posiadanie odpowiednio wykwalifikowanych pracowników oraz kwestie związane z zasobami technologicznymi i jakością danych.

Raport „CE CFO Survey – Getting ready for the GenAI journey?” jest analizą opinii około 500 dyrektorów finansowych, reprezentujących organizacje działające na 15 rynkach Europy Środkowej. Badanie przeprowadzono między październikiem i grudniem 2023 r. i koncentrowało się na korzyściach i wyzwaniach związanych z wdrażaniem generatywnej sztucznej inteligencji.