Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

AI w sektorze publicznym: aż 60% specjalistów IT ma braki w umiejętnościach w tym obszarze

Salesforce

W niedawnej ankiecie przeprowadzonej przez Salesforce aż 60% specjalistów IT z sektora publicznego wskazało niedobór umiejętności w zakresie sztucznej inteligencji (AI) jako największe wyzwanie we wdrażaniu tej technologii.

Według Deloitte sztuczna inteligencja może zaoszczędzić setki milionów godzin pracy pracowników rządowych i miliardy dolarów rocznie. Korzyści płynące ze sztucznej inteligencji możliwe są jednak tylko wtedy, gdy pracownicy sektora publicznego posiadają umiejętności, które pozwolą na wykorzystanie tej technologii. Agencje rządowe mają już plany wdrażania wytycznych i budowania zespołów wspierających wykorzystanie sztucznej inteligencji. Obejmują one między innymi rozszerzenie i podniesienie kwalifikacji umiejętności personelu w zakresie AI.

 

Szkolenia i rozwój umiejętności to krytyczne pierwsze kroki dla sektora publicznego, aby wykorzystać korzyści płynące z korzystania ze sztucznej inteligencji. Inwestując w nowe umiejętności, takie jak szybki rozwój, liderzy sektora publicznego mogą umożliwić swoim pracownikom wykorzystanie AI do zwiększenia produktywności, budowania głębszych relacji z wyborcami i poprawy jakości usług publicznych – powiedział Casey Coleman, SVP, Global Government Solutions w Salesforce.

 

Badanie Salesforce Research pokazało:

Sektor publiczny stoi w obliczu głębszej luki w umiejętnościach AI niż inne branże.

Aż ⅓ specjalistów IT w sektorze publicznym przyznaje, że w ich organizacji istnieje luka umiejętności w obszarze wykorzystania AI, w porównaniu do reszty branż/sektorów.

 

Specjaliści IT z sektora publicznego zmagają się z wdrażaniem sztucznej inteligencji w swoich organizacjach.

– Tylko 28% specjalistów IT z sektora publicznego twierdzi, że są ekspertami w wykorzystywaniu generatywnej sztucznej inteligencji w ramach swojej pracy.

– Zaledwie 32% twierdzi, że są ekspertami w rozumieniu przypadków użycia generatywnej sztucznej inteligencji, takich jak tworzenie treści i analiza danych.

– Jedynie 30% twierdzi, że są ekspertami we wdrażaniu sztucznej inteligencji w swojej organizacji.

 

Sztuczna inteligencja daje szansę na wzrost wydajności w sektorze publicznym.

Wypełniając lukę w umiejętnościach AI, organizacje mogą znacznie podnieść wydajność pracowników w sektorze publicznym. Badanie Salesforce pokazuje, że głównym celem sektora publicznego w zakresie sztucznej inteligencji jest automatyzacja rutynowych zadań.

 

Microsoft podczas uroczystej gali Channel Connect 2024 nagrodził najlepsze firmy partnerskie w Polsce!