Airbnb wchodzi na giełdę. To prawdopodobnie najbardziej wyczekiwane IPO tego roku, pomimo oczywistych problemów branży turystycznej.

Airbnb zostało wycenione na niemal 35 miliardów dolarów w długo oczekiwanej ofercie publicznej. Firma, pomimo pandemii, zdołała odrobić straty z początku roku.

Airbnb w zgłoszeniu regulacyjnym wyznaczył docelowy przedział cenowy od 44 do 50 dolarów za jedną akcję i planuje sprzedać 51,9 miliona akcji, co przyniosłoby 2,6 miliarda dolarów. Założyciele Airbnb, Brian Chesky, Joe Gebbia i Nathan Blecharczyk, planują sprzedać łącznie akcje warte prawie 100 milionów dolarów w pierwszej ofercie publicznej. Airbnb planuje zadebiutować 10 grudnia pod symbolem „ABNB” na Nasdaq.

Debiut giełdowy Airbnb będzie jednym z największych i najbardziej oczekiwanych IPO w USA w 2020 r. Mogłoby się wydawać, że ten rok nie powinien obfitować w takie debiuty, ale widzieliśmy już start giełdowy Warner Music Group, Palantir Technologies i Snowflake Inc. Airbnb osiągnął status „jednorożca” w 2011 roku, z nieruchomościami w 13 000 miast w ponad 180 krajach w tamtym czasie.

https://itreseller.pl/itrnewznamy-wartosc-transakcji-przejecia-slacka-przez-salesforce-to-bedzie-jedna-z-najwiekszych-kwot-kiedykolwiek-zaplaconych-za-firme-softwareowa/