Akcje Snapa zwyżkują po zawarciu umowy z Amazonem, która pozwala użytkownikom kupować produkty bez zmiany aplikacji

Akcje Snap wzrosły we wtorek o 8% po tym, jak firma potwierdziła umowę z Amazonem, która umożliwia użytkownikom kupowanie produktów od sprzedawcy internetowego bez opuszczania aplikacji. 

O porozumieniu jako pierwszy poinformował periodyk „Information”. Snap chce ponownie pobudzić wzrost, który gwałtownie spadł od czasu, gdy w 2021 r. wprowadzono w Apple zmianę prywatności w systemie iOS, która utrudniła firmom z branży mediów społecznościowych kierowanie reklam do użytkowników.

„W ramach nowego doświadczenia klienci w USA będą mogli zobaczyć ceny w czasie rzeczywistym, uprawnienia Prime, szacunkowe dostawy i szczegóły produktów w wybranych reklamach produktów Amazon na Snapchacie – oznajmił rzecznik Amazona w oświadczeniu. – Zakupy w aplikacji w Amazon są dostępne dla wybranych produktów reklamowanych na Snapchacie i sprzedawanych przez Amazon lub przez niezależnych sprzedawców w sklepie Amazon”.

W zeszłym tygodniu Meta zadebiutowała nową funkcją w ramach umowy z Amazonem, która pozwala użytkownikom Facebooka i Instagrama łączyć swoje konta, dzięki czemu mogą łatwiej kupować towary, które widzą w reklamach Amazon, bez opuszczania aplikacji Meta. Umowa ze Snapem jest analogiczną transakcją.

W zeszłym miesiącu Snap odnotował 5% wzrost przychodów rok do roku w trzecim kwartale, po dwóch okresach spadku. Mimo to firma stwierdziła, że nie udziela formalnych wytycznych, ostrzegając inwestorów, że „zaobserwowała przerwy w wydatkach z powodu dużej liczby kampanii reklamowych zorientowanych głównie na markę bezpośrednio po wybuchu wojny na Bliskim Wschodzie”.

Podczas gdy inwestorzy w tym roku masowo wsparli Meta, co spowodowało wzrost jej akcji o prawie 180%, w przypadku Snapa, którego akcje wzrosły obecnie o około 37% w 2023 r., po wtorkowym rajdzie, wykazali się większą powściągliwością.

Oddychałem najczystszym powietrzem na Ziemi… w fabryce półprzewodników