Alcatel-Lucent Enterprise z nagrodą Digital Edge 50 za innowacyjne wykorzystanie analityki Big Data.
ALE łączy produkty i dane, aby zaoferować swoim partnerom i klientom nowy model biznesowy oraz korzyści wynikające z jego stosowania. Rozwiązania Alcatel-Lucent Enterprise umożliwiają automatyczne gromadzenie danych oraz przekazywanie ich do repozytoriów, określanych jako data lakes w celu wygenerowania informacji i zaawansowanych analiz zwiększających wydajność firm
Firma ALE, działająca pod marką Alcatel-Lucent Enterprise, poinformowała o otrzymaniu nagrody Digital Edge 50 Award 2017 za innowacyjny program wykorzystania danych pochodzących z produktów ALE. Inicjatywa Alcatel-Lucent Enterprise o wewnętrznej nazwie „Connected Products and Data Lake” została wyróżniona za połączenie systemów informatycznych z danymi, procesami i osobami w sposób, który zwiększył wewnętrzną wydajność firmy, wzmocnił jej relacje z klientami i partnerami handlowymi oraz ułatwił wprowadzenie nowych modeli biznesowych. Informacje pozyskiwane z infrastruktury ICT Alcatel-Lucent Enterprise można wykorzystać do tworzenia udoskonalonych modeli i rozwiązań biznesowych, które ułatwiają partnerom biznesowym i klientom ALE realizację strategii cyfrowych.
Doroczne nagrody Digital Edge, organizowane pod patronatem CIO i Computerworld, są przyznawane za inicjatywy w dziedzinie technologii cyfrowych, które pomagają w zwiększeniu zaangażowania klientów, wskaźników konwersji sprzedaży oraz przychodów i zysków, jak również w tworzeniu i wprowadzaniu na rynek nowych produktów.
Sposób działania
W ubiegłym roku priorytetem ALE było umożliwienie efektywnego wykorzystywania oferowanych rozwiązań. Firma wzbogaciła swoją ofertę produktów sieciowych i systemów komunikacyjnych oraz wewnętrznych systemów IS/IT o rozwiązania, które umożliwiają automatyczne dostarczanie odpowiednich informacji o produktach i ich wykorzystaniu do „jeziora danych” znajdującego się w chmurze. Eksploracja zgromadzonych danych pozwala na pozyskiwanie wartościowych informacji, które są szybko przesyłane partnerom biznesowym i klientom. Zapewnia to lepszą widoczność zasobów i umożliwia automatyczne zarządzanie nimi, co z kolei ułatwia świadczenie prewencyjnych usług serwisowych. ALE współpracuje ze swoimi partnerami i użytkownikami końcowymi swoich produktów, aby tworzyć innowacyjne oferty z wykorzystaniem pozyskanych w ten sposób informacji:
- W ramach programu pilotażowego ALE udostępnił swoim klientom trzy rozwiązania analityczne, które umożliwiają tworzenie w czasie rzeczywistym raportów na temat aktywów i zasobów systemu. Raporty te pozwalają na wykrywanie przypadków wymagających podjęcia prewencyjnych prac z zakresu utrzymania i pomagają w śledzeniu realizowanych usług.
- ALE stworzył model infrastruktury sieci z opłatami za faktyczne użycie (pay-per-use), wykorzystując Network on Demand ― pierwsze tego rodzaju rozwiązanie na rynku, które umożliwia podzielenie ryzyka inwestycji między dostawcę a klienta.
- Dzięki nowym informacjom uzyskanym za pomocą tego modelu partnerzy biznesowi mogą świadczyć usługi w zakresie utrzymania zdalnie, za pośrednictwem podłączonych do Internetu produktów ALE, z wykorzystaniem danych dostarczanych przez te produkty. Pozwala to zaoszczędzić czas i usprawnić pracę personelu działu serwisu i pomocy technicznej partnera.
- Rozwiązanie ProActive Lifecycle Management pomaga zminimalizować ryzyko związane z przestarzałymi systemami operacyjnymi, wycofanym wsparciem do sprzętu czy wygasłymi umowami serwisowymi. Ta nowa chmurowa aplikacja serwisowa umożliwia partnerom handlowym i klientom Alcatel-Lucent Enterprise uzyskanie w jednym bezpiecznym portalu WWW kompleksowego przeglądu działających w danej sieci przełączników i kontrolerów ALE.
- Kompleksowy przegląd nie tylko ułatwia zarządzanie, ale umożliwia partnerom biznesowym szybkie określenie potrzeb w zakresie utrzymania wdrożonych systemów, stanu zapasów oraz rozwoju posiadanej infrastruktury.
Jacques Goudet, dyrektor ds. informatycznych ALE
„Ten nowatorski projekt zapewnia kompleksowy widok zasobów, mocy obliczeniowej i wydajności infrastruktury klientom i partnerom, którzy zarządzają sieciami LAN i WLAN oraz rozwiązaniami VoIP. Wartościowe informacje, które można wykorzystać w praktyce, uzyskaliśmy na podstawie puli zagregowanych danych pochodzących z produktów ALE oraz inteligentnych narzędzi wbudowanych w nasze systemy informatyczne. Największe korzyści przynoszą informacje pozyskane na podstawie danych i analiz oraz za pośrednictwem konsol: pomagają w optymalizacji kosztów sieci LAN i infrastruktur VoIP oraz korzystania z nich, a także w dostosowaniu tych sieci i infrastruktur do nowych wymagań”.
Anne McCrory, szef programu Digital Edge i wiceprezes Grupy ds. operacyjnych i obsługi klienta w firmie IDG Enterprise Events
„Skala i złożoność inicjatyw nagrodzonych w konkursie Digital Edge 50 pokazuje, jak szybko firmy i instytucje przechodzą do kolejnej fazy cyfrowej transformacji. Wykorzystują one nowe możliwości, takie jak sztuczna inteligencja i głębokie uczenie maszynowe, aby udoskonalić swoje procedury dotyczące technologii mobilnych i procesów analitycznych na całym świecie. Pobierają wyniki analiz bezpośrednio z chmury. Obsługują klientów w sposób szybki i elegancki. Z powodzeniem stosują elastyczne, nowoczesne procesy programistyczne oraz całkowicie przekształcone procesy biznesowe. Okazuje się, że nawet najbardziej tradycyjne firmy mogą wdrożyć na dużą skalę technologie cyfrowe, jeśli mają odpowiednią wizję i liderów”. Alcatel-Lucent Enterprise weźmie udział w ceremonii wręczenia nagród Digital Edge 50 Award podczas konferencji AGENDA17, która odbędzie się w dniach 20-22 marca 2017 roku w Ponte Vedra Beach na Florydzie.
Informacje o nagrodzie Digital Edge 50 Award
Digital Edge 50 Award to prestiżowe wyróżnienie przyznawane za innowacje w dziedzinie technologii cyfrowych. Otrzymują je firmy, które wykorzystują technologie cyfrowe, takie jak komunikacja mobilna, narzędzia analityczne, sztuczna inteligencja, Internet rzeczy i przetwarzanie w chmurze, w sposób zapewniający im lepsze wyniki biznesowe i „przewagę cyfrową” nad konkurencją. Zwycięzców wybiera panel złożony z ekspertów branżowych oraz dyrektorów wyższego szczebla odpowiedzialnych za sprawy biznesowe i technologiczne. Nagrody przyznawane są rozwiązaniom, które zwiększają zaangażowanie klientów, wskaźnik konwersji sprzedaży, przychody i zyski oraz ułatwiają tworzenie i wprowadzanie na rynek nowych produktów.