Alibaba chce zainwestować 1,1 miliarda dolarów w Korei Południowej
Alibaba Group, spółka chińskiego giganta handlu elektronicznego AliExpress, planuje zainwestować w Korei ponad 1 miliard dolarów w ciągu najbliższych trzech lat, a w ciągu roku powstanie ogromne centrum dystrybucyjne.
Jak podaje “Korea Herald” za źródłami branżowymi, w czwartek Alibaba przedstawiła władzom lokalnym swój plan ekspansji biznesowej w Korei, obejmujący inwestycję o wartości 1,1 miliarda dolarów, prawdopodobnie do zatwierdzenia przez organy regulacyjne.
Ponowne zaangażowanie Alibaba w rynek koreański następuje krótko po tym, jak władze lokalne ogłosiły, że będą dokładniej sprawdzać rosnącą liczbę skarg klientów dotyczących jakości produktów i usług chińskich platform e-commerce.
W środę koreańska Komisja ds. Sprawiedliwego Handlu oświadczyła, że wzmocni monitorowanie nieuczciwych praktyk biznesowych tej firmy i utrzyma surowe kary za wszelkie nielegalne działania zgodnie z odpowiednimi przepisami krajowymi.
Plan inwestycyjny miałby objąć utworzenie do końca tego roku nowego centrum dystrybucyjnego o wartości około 200 milionów dolarów na terenie o powierzchni 180 000 metrów kwadratowych. Jeśli zostanie on zrealizowany, inwestycja będzie największym tego typu obiektem w Korei, odpowiadającym wymiarowo 25 boiskom do piłki nożnej.
W ramach planu ekspansji Alibaba planuje także zainwestować także 100 milionów dolarów w promocję produktów koreańskich sprzedawców na całym świecie. Oczekuje się, że w czerwcu zostanie utworzony nowy kanał dystrybucji, który będzie sprzedawał produkty koreańskie za pośrednictwem różnorodnych platform handlu elektronicznego w Azji Południowo-Wschodniej i krajach hiszpańskojęzycznych.
Źródła podają, że AliExpress może skrócić czas dostaw dla koreańskich klientów dzięki ulepszonej sieci logistycznej i rozszerzyć swoją obecność na szybko rozwijającym się rynku e-commerce w kraju.