Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Alibaba Cloud odnotowuje drugą awarię w ciągu miesiąca 

Dział usług chmurowych firmy Alibaba podał, że w poniedziałek odnotował prawie dwugodzinne zakłócenia, które były odczuwalne przez klientów w Chinach kontynentalnych, Hongkongu i Stanach Zjednoczonych. 

Według danych z badań branżowych grupy IDC Alibaba jest największym chińskim dostawcą usług w chmurze, zdobywając 29,9% udziału w rynku w pierwszej połowie 2023 r. Za nim plasują się Huawei z 13,2% i China Telecom z 12,2%.

Jak informuje Reuters, jest to druga awaria w ciągu miesiąca. Jej wpływ był odczuwalny w ramach funkcjonowania kilku produktów do zarządzania bazami danych Alibaba Cloud, w tym edycje PostgreSQL, Redis i MySQL.

Najnowszy problem pojawił się po tym, jak 12 listopada klienci firmy doświadczyli trwających 3 godziny zakłóceń w świadczeniu usług. Dotyczyły one szerszej gamy produktów oraz znacznie większej liczby części świata. Dziesiątki produktów, na które wpływ miało tamto zakłócenie, obejmowały oparte na chmurze systemy zarządzania bazami danych i systemy komunikacji w chmurze, a regiony, których to dotyczyło, obejmowały Azję Wschodnią, Azję Południowo-Wschodnią, Bliski Wschód i Amerykę Północną. Spowodowały one krótką awarię wielu flagowych usług aplikacyjnych Alibaba, w tym aplikacji zakupowej Taobao i aplikacji do obsługi narzędzi do współpracy w pracy DingTalk.

Pekin, Szanghaj, Hongkong i Wirginia w USA znalazły się wśród ośmiu dotkniętych awarią regionów.

Podczas gdy firma uporała się z obiema awariami, eksperci z branży technologicznej zaczęli zadawać pytania dotyczące niezawodności jej usług w chmurze.

W tym miesiącu Alibaba ogłosiła, że rezygnuje z pierwotnych planów wydzielenia swojej działalności w chmurze ze względu na niepewność wywołaną przez amerykańskie kontrole eksportu chipów używanych w aplikacjach sztucznej inteligencji.

Gigant handlu elektronicznego początkowo ogłaszał plany umieszczenia jednostki na liście w ramach szeroko zakrojonej restrukturyzacji, a analitycy szacowali wówczas, że dział chmury może być wart 41-60 miliardów dolarów.

Czy władze USA i operatorzy telekomunikacyjni szpiegowali amerykańskich obywateli?