Alibaba stawia na narzędzia genAI dla sprzedawców zagranicznych
Międzynarodowa jednostka handlu elektronicznego chińskiego giganta technologicznego Alibaba wykorzystuje generatywne narzędzia oparte na sztucznej inteligencji, aby pomóc sprzedawcom transgranicznym w tłumaczeniach, tworzeniu treści i zwrotach produktów, powiedział wiceprezes grupy, Kaifu Zhang.
Jak podaje Reuters, rozległy konglomerat technologiczny zmaga się z problemem zwiększenia konkurencyjności swoich globalnych rynków, w tym AliExpress i Lazada, po przekształceniu swojej międzynarodowej jednostki handlu elektronicznego w samodzielną firmę.
Przemawiając na scenie podczas konferencji Reuters Next w Singapurze, dyrektor, który stoi na czele inicjatywy sztucznej inteligencji (AI) Alibaba International Digital Commerce, wyraził optymistyczne podejście do potencjału sztucznej inteligencji dla firmy, nawet w obliczu rosnących napięć między Chinami a Stanami Zjednoczonymi.
„Chiny dorównują Stanom Zjednoczonym pod względem tempa innowacji (AI)” – powiedział Zhang, który podkreślił globalny rozwój technologii AI typu open source w Chinach i Europie.
W ostatnich latach korzyści płynące z wczesnego startu przygasły, a sprzedaż i wzrost zostały przyćmione przez założone w Chinach spółki Shein i notowaną na NASDAQ spółkę PDD Temu.
Według Zhanga Alibaba International Digital Commerce Group ma obecnie 300 milionów konsumentów rocznie i ponad milion sprzedawców na całym świecie. Jednostka ta stała się jednym z najdynamiczniej rozwijających się obszarów Alibaba. W okresie od października do grudnia zyski wzrosły o 44% w porównaniu z rokiem poprzednim.