Alibaba zainwestuje 1,4 miliarda dolarów w rozwój AI na potrzeby domowych głośników inteligentnych. Chińska firma chce skuteczniej rywalizować z Amazonem i Google..

Alibaba Group zainwestuje 10 miliardów juanów, czyli nieco ponad 1,41 miliarda dolarów, w system sztucznej inteligencji i Internetu Rzeczy skoncentrowany wokół inteligentnego głośnika Tmall Genie – jednego z popularnych w Chinach urządzeń firmy.

Chiński gigant handlu elektronicznego kontynuuje ekspansję w nowe technologie i sektory biznesowe poza zakupami online. Alibaba podaje, że pieniądze zostaną wykorzystane celem dodania większej ilości treści do Tmall Genie, a także na opracowanie zastrzeżonej technologii. Głosnik inteligentny Tmall Genie pojawił się na rynku w 2017 roku i od razu stał się hitem w Chinach. Pod wieloma względami przypomina on systemy Amazon Echo. Od czasu premiery, podobnie jak konkurent z Amazonu, głośnik Alibaby doczekał się szeregu wersji – w tym urządzenia z wyświetlaczami. Jego najnowszy model, ogłoszony dzisiaj, kosztuje 549 juanów (320 zł) i jest wyposażony w 10-calowy ekran.

Najnowszy model to właściwie multimedialne centrum zarządzania inteligentnym domem.

Alibaba konkuruje z Xiaomi Corp i Baidu Inc w sektorze inteligentnych głośników w Chinach. Według firmy badawczej Canalys w 2019 r. Alibaba wysłała konsumentom 16,8 miliona inteligentnych głośników, a Baidu 17,3 miliona.

https://itreseller.pl/itrnewjak-bedzie-wygladala-ifa-2020-formula-berlinskich-targow-to-swoista-hybryda-pomiedzy-wydarzeniem-online-a-targami-w-klasycznej-formie-na-zywo-czyzby-ifa-2020-byla-poczatkiem-powrotu-do-normalnosci/