Allegro liczy na wyższy zysk w I kwartale
Największa polska platforma e-commerce Allegro poinformowała w czwartek, że spodziewa się wzrostu zysków podstawowych w pierwszym kwartale, ponieważ koncentruje się na cięciu kosztów w obliczu niepewności gospodarczej.
Spółka prognozuje, że jej skorygowany zysk przed odsetkami, podatkami, amortyzacją (EBITDA) wzrośnie o 20%-23% na kluczowym polskim rynku. Wartość towaru brutto (GMV) – branżowy wskaźnik używany do pomiaru wolumenu transakcji – ma wzrosnąć o 13-14%, podczas gdy przychody prawdopodobnie wzrosną o 20-22%, podała firma. Allegro chce obniżyć koszty, integrując biznes Mall, który kupił w zeszłym roku, i dostosowuje się do konsumentów, którzy wydają mniej. Miesięczny wzrost GMV oscylował między 12% a 15% dla jej polskich oddziałów w pierwszym kwartale, podała firma, dodając, że konsumenci wydają mniej na przedmioty uznaniowe i kupują tańsze produkty.
Allegro podało, że jest na dobrej drodze do uruchomienia w tym roku zewnętrznego rynku w Czechach, koncentrując się na zarządzaniu kosztami Mall i poprawie zarządzania zapasami.
Podstawowe zyski firmy wzrosły w czwartym kwartale w Polsce o 41,2% do 708 mln zł (163,70 mln USD), przewyższając średnie oczekiwania analityków na poziomie 692 mln zł w konsensusie sporządzonym przez firmę. Łącznie z Mall liczba ta wzrosła o 33,3% do 668 mln zł.
Allegro zamierza również podnieść swoją marżę w Polsce z powrotem do 5 proc. Skorygowana marża EBITDA/GMV wzrosła w czwartym kwartale o 0,94 punktu procentowego do 4,90%. Perspektywy pojawiają się po tym, jak firma w listopadzie po raz pierwszy podniosła opłaty za swój roczny program subskrypcji, naśladując podobne ruchy Amazona w Europie i Stanach Zjednoczonych na początku tego roku.