Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Allegro nie spoczywa na laurach i daje znać o kolejnych wzrostach

Allegro, jako platforma e-commerce numer 1 w Polsce nie zwalnia tempa. Przewiduje kolejne dwucyfrowe wzrosty i przygotowuje się do wejścia na rynek węgierski. 

Jak podała spółka, oczekuje wzrostu GMV (czyli całkowitej wartości brutto towarów sprzedanych na Allegro) z działalności w Polsce w przedziale 10-11% r/r w III kwartale 2024 roku, przy wzroście przychodów o 16-18% i skorygowanego zysku EBITDA o 11-13% w porównaniu z rokiem ubiegłym.

„Przewidywana wartość GMV działalności międzynarodowej ma spaść w tym czasie o 3-6% r/r, a przychody będą o 26-28% niższe r/r z powodu obniżającej się sprzedaży w segmencie MALL. Skorygowana strata EBITDA z działalności za granicą ma natomiast wynieść 150-160 mln zł. Wydatki inwestycyjne szacowane są na 140-150 mln zł w Polsce i 35-45 mln zł poza krajem. W efekcie, wzrost GMV skonsolidowanej grupy oczekiwany jest w zakresie 9-10% r/r w trzecim kwartale, a przychodów w przedziale 8-10% r/r. Skorygowany zysk EBITDA całej grupy powinien być o 5-8% wyższy r/r, zaś skonsolidowany CAPEX spodziewany jest na poziomie 175-195 mln zł” – napisano w notatce.

W II kw. 2024 r. skorygowana EBITDA Grupy Allegro była równa 763,1 mln zł (co oznacza skok o 31,5% rok do roku), przy czym dla działalności w Polsce 908,3 mln zł (wzrost o 34,9%). GMV wyniosła w tym okresie 15,81 mld zł (wzrost o 11,1% r/r), zaś w Polsce – 15,05 mld zł ( skok rzędu 11,6% r/r).

Skonsolidowane przychody ogółem wzrosły w II kw. br. o 12,5% r/r do 2,7 mld zł, w tym przychody w Polsce – o 23,8% r/r do 2,34 mld zł.

Allegro przygotowuje się też do wejścia na Węgry – jak poinformował prezes Roy Perticucci: jeszcze w tym roku. W 2024 firma świętowała też pierwszą rocznicę startu Allegro.cz w Czechach oraz pierwszy pełen kwartał dla Allegro.sk na Słowacji.