Allegro nie spoczywa na laurach i daje znać o kolejnych wzrostach

Allegro, jako platforma e-commerce numer 1 w Polsce nie zwalnia tempa. Przewiduje kolejne dwucyfrowe wzrosty i przygotowuje się do wejścia na rynek węgierski. 

Jak podała spółka, oczekuje wzrostu GMV (czyli całkowitej wartości brutto towarów sprzedanych na Allegro) z działalności w Polsce w przedziale 10-11% r/r w III kwartale 2024 roku, przy wzroście przychodów o 16-18% i skorygowanego zysku EBITDA o 11-13% w porównaniu z rokiem ubiegłym.

„Przewidywana wartość GMV działalności międzynarodowej ma spaść w tym czasie o 3-6% r/r, a przychody będą o 26-28% niższe r/r z powodu obniżającej się sprzedaży w segmencie MALL. Skorygowana strata EBITDA z działalności za granicą ma natomiast wynieść 150-160 mln zł. Wydatki inwestycyjne szacowane są na 140-150 mln zł w Polsce i 35-45 mln zł poza krajem. W efekcie, wzrost GMV skonsolidowanej grupy oczekiwany jest w zakresie 9-10% r/r w trzecim kwartale, a przychodów w przedziale 8-10% r/r. Skorygowany zysk EBITDA całej grupy powinien być o 5-8% wyższy r/r, zaś skonsolidowany CAPEX spodziewany jest na poziomie 175-195 mln zł” – napisano w notatce.

W II kw. 2024 r. skorygowana EBITDA Grupy Allegro była równa 763,1 mln zł (co oznacza skok o 31,5% rok do roku), przy czym dla działalności w Polsce 908,3 mln zł (wzrost o 34,9%). GMV wyniosła w tym okresie 15,81 mld zł (wzrost o 11,1% r/r), zaś w Polsce – 15,05 mld zł ( skok rzędu 11,6% r/r).

Skonsolidowane przychody ogółem wzrosły w II kw. br. o 12,5% r/r do 2,7 mld zł, w tym przychody w Polsce – o 23,8% r/r do 2,34 mld zł.

Allegro przygotowuje się też do wejścia na Węgry – jak poinformował prezes Roy Perticucci: jeszcze w tym roku. W 2024 firma świętowała też pierwszą rocznicę startu Allegro.cz w Czechach oraz pierwszy pełen kwartał dla Allegro.sk na Słowacji.