Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Allegro podaje wyniki za III kwartał 2024 roku

Spółka Allegro podała, że spodziewa się wzrostu GMV (całkowitej wartości brutto towarów sprzedanych na Allegro) z działalności w Polsce w przedziale 11-13% r/r w IV kw. 2024 r., przy wzroście przychodów o 13-16% i skorygowanego zysku EBITDA o 4-7% r/r.

„W IV kwartale 2024 roku Allegro oczekuje wzrostu GMV z działalności w Polsce w przedziale 11-13% r/r, przy wzroście przychodów o 13-16% i skorygowanego zysku EBITDA o 4-7% r/r. Przewidywana wartość GMV działalności międzynarodowej ma spaść w tym czasie o 25-28% r/r” – podano w notatce.

Firma oświadczyła, że efekt dalszego ograniczania przynoszącej straty części sprzedaży Grupy MALL przeważa nad efektem organicznych wzrostów na nowych platformach, czego skutkiem będzie spodziewany spadek przychodów z działalności międzynarodowej o 48-52% r/r w IV kwartale. Skorygowana strata EBITDA z działalności za granicą ma natomiast mieć wartość 210-230 mln zł.

„Wydatki inwestycyjne szacowane są na 170-180 mln zł w Polsce i 30-40 mln zł poza krajem. W efekcie, wzrost GMV skonsolidowanej grupy oczekiwany jest w zakresie 8-10% r/r w IV kwartale, a przychody spodziewane są w przedziale -2% do +2% r/r. Skorygowany zysk EBITDA całej grupy powinien być o 2-6% niższy r/r, zaś skonsolidowany capex spodziewany jest na poziomie 200-220 mln zł” – napisano.

W III kw. 2024 r. skorygowana EBITDA Grupy Allegro wyniosła 734,8 mln zł (wzrost o 8,6% r/r), przy czym dla działalności w Polsce 882,8 mln zł (wzrost o 13,5% r/r). GMV była równa w tym okresie 15,46 mld zł (wzrost o 9,9% r/r), zaś w Polsce – 14,71 mld zł (+10,8% r/r).

Skonsolidowane przychody ogółem wzrosły w III kwartale br. o 7,8% r/r do 2,62 mld zł, w tym przychody w Polsce – o 17,1% r/r do 2,29 mld zł.