Alphabet (Google) podaje wyniki za drugi kwartał roku. Pierwszy w historii spadek przychodów firmy! Wydaje się to być jedynie tymczasowym zjawiskiem.
Akcje Google’a są, słusznie zresztą, od dawna uznawane przez inwestorów za niezwykle pewną lokatę kapitału. Nie rosną wprawdzie szybko, ale bardzo pewnie. Wstrząs, jakiego doznały w marcu tego roku jest już nadrobiony i, jak zapewnia firma, teraz należy oczekiwać dalszych wzrostów. Fakt pozostaje faktem – przychody sieciowego giganta spadły w Q2 2020.
Sprzedaż reklam Google wzrosła wyraźnie od czasu gwałtownego spadku w marcu podczas startu pandemii koronawirusa, podała firma integrująca różne części działalności Google’a – Alphabet Inc. Wzrost sprzedaży złagodził obawy o związane z kwartalny spadek sprzedaży w ciągu 16 lat działalności jako spółka publiczna.
Akcje Alphabet właściwie wróciły do najwyższego poziomu sprzed pandemii, po tym, jak firma podała, że przychody spadły o 2% w drugim kwartale – mniej niż oczekiwali analitycy, którzy spodziewali się spadku o 4%. Sprzedaż reklam stanowi około 78% przychodów firmy – tym samym, podobnie jak np. w przypadku mediów, jest silnie uzależniona od budżetów marketingowych firm trzecich. Normalną natomiast praktyką w wielu przedsiębiorstwach jest, w chwili niepewności, cięcie wydatków na działania marketingowe i reklamowe.
Całkowite przychody w drugim kwartale wyniosły 38,3 mld USD. Zysk Alphabet wyniósł prawie 7 miliardów dolarów, czyli 10,13 dolarów na akcję, powyżej średnich szacunków analityków na 5,6 miliarda dolarów, czyli 8,29 dolarów na akcję w kwartale. Około 66% jego przychodów pochodziło z reklam w wyszukiwarce Google i reklam w YouTube, 12% z reklam sprzedawanych w witrynach partnerów w Internecie, 8% z działalności w chmurze, a 14% ze sklepu z aplikacjami mobilnymi i kilkunastu innych mniejszych firm.
„Widzieliśmy wczesne oznaki stabilizacji, gdy użytkownicy powrócili do działalności komercyjnej w Internecie” – powiedział analitykom Sundar Pichai, dyrektor generalny Alphabet, podczas konferencji prasowej.
Sprzedaż reklam w wyszukiwarce pod koniec czerwca utrzymała się na tym samym poziomie co rok temu. Sprzedaż reklam w YouTube wzrosła o 6% w drugim kwartale i pod koniec czerwca rosła jeszcze szybciej – to akurat zrozumiałe, bo serwis ten wyświetla ich po prostu więcej. Obecnie w 10 minutowym filmie możemy być zmuszeni do obejrzenia 3 spotów reklamowych i dodatkowo reklam boxowych.
Wydatki inwestycyjne spadły o 12% do 5,4 mld USD, w porównaniu ze spadkiem o 3% w ostatnim kwartale. Alphabet ogłosił zwiększenie programu skupu akcji o 28 miliardów dolarów. Stwierdził, że nadal będzie zatrudniał dużą grupę niedawnych absolwentów, nawet jeśli tnie wydatki na inne działania.
https://itreseller.pl/itrnewfacebook-nie-zrezygnuje-z-pracy-zdalnej-co-potwierdzil-mark-zuckerberg-firma-nie-jest-jedyna-ktora-odkryla-zalety-tej-formy-organizacji-ceo-facebooka-krytykuje-tez-administracje-trumpa/