Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Alphabet prawdopodobnie odnotuje kolejny duży wzrost kwartalny, jednak inwestorzy bacznie przyglądają się rosnącym kosztom

Alphabet Google

Analitycy oczekują, że Alphabet, spółka-matka Google’a, odnotuje prawie 14% wzrost kwartalnych przychodów, co będzie czwartym kwartałem z rzędu dwucyfrowego wzrostu napędzanego stałym popytem na usługi przetwarzania w chmurze oparte na sztucznej inteligencji oraz wzrostem na rynku reklamowym. 

Podstawowe obszary działalności Alphabet prawdopodobnie odnotują zdrowy wzrost, ponieważ poprawiający się klimat makroekonomiczny daje klientom pewność, że warto inwestować w przetwarzanie w chmurze i wydawać na reklamę.

Analitycy spodziewają się również dobrych wyników jeśli chodzi o YouTube, częściowo dzięki rozszerzonym funkcjom monetyzacji w ofercie filmów Short. Według danych LSEG, sprzedaż rozwiązań w chmurze i przychody z reklam Alphabet w drugim kwartale mają wzrosnąć odpowiednio o 26,4% i 10,8%, zasadniczo podobnie jak w poprzednich dwóch kwartałach.

Na majowej konferencji programistów Google z rozmachem wprowadził w wyszukiwarce podsumowania oparte na sztucznej inteligencji i udoskonalił swój model sztucznej inteligencji Gemini, aby lepiej konkurować z usługami OpenAI i Microsoftu. W przyszłym miesiącu Google wprowadzi także na rynek nowe urządzenia Pixel z funkcjami AI, kontynuując wydarzenie inauguracyjne, które zwykle odbywa się jesienią. Katalizatorem dla przesunięcia terminu było czerwcowe ogłoszenie przez Apple’a szeregu funkcji AI i integrację z ChatGPT w najnowszych iPhone’ach.

Inwestycje Alphabet w sztuczną inteligencję również będą uważnie obserwowane. W okresie styczeń-marzec wydatki inwestycyjne firmy wzrosły o 91% do 12 miliardów dolarów, co wstrząsnęło niektórymi inwestorami, mimo że dyrektor generalny Sundar Pichai zapewniał, że integracje sztucznej inteligencji zwiększają popyt na jej firmy zajmujące się chmurą i wyszukiwaniem.

Według danych LSEG, koszty operacyjne firmy w drugim kwartale zakończonym w czerwcu wzrosły prawdopodobnie o ponad 32% do 27,57 miliardów dolarów, co stanowi najwyższy wzrost od ponad dwóch lat.

Inwestorzy będą również mieli pytania dotyczące doniesień, że Alphabet prowadzi rozmowy w sprawie zakupu startupu Wiz zajmującego się cyberbezpieczeństwem za około 23 miliardy dolarów oraz tego, jak wpłynie to na jego wyniki finansowe.