Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Alphabet zrywa współpracę z firmą zajmującą się AI, która pomogła wyszkolić Barda i wyszukiwarkę Google

Alphabet zerwał umowy z Appen, firmą zajmującą się sztuczną inteligencją, która pomogła w szkoleniu chatbota Google Barda, wyników wyszukiwania Google i innych produktów AI.

Alphabet powiadomił Appen w weekend o wypowiedzeniu, które wejdzie w życie 19 marca. Firma stwierdziła, że „nie wiedziała wcześniej o decyzji Google o rozwiązaniu umowy”. Jak wynika z oświadczenia Związku Pracowników Alphabet, przedsiębiorstwo odpowiadało za mniej więcej jedną trzecią przychodów Appen, co oznacza, że decyzja o zakończeniu współpracy będzie miała wpływ na „co najmniej dwa tysiące podwykonawców Alphabet”.

Appen z Australii pomogła w szkoleniu modeli sztucznej inteligencji dla różnych technologicznych gigantów – Microsoft, Apple, Meta, Google i Amazon. Umowy z nimi w przeszłości odpowiadały za 80% przychodów przedsiębiorstwa. Appen ma platformę zrzeszającą około 1 miliona niezależnych pracowników w ponad 170 krajach. Jak wynika z poniedziałkowego komunikatu, w 2023 r. przychody ze współpracy z Alphabet wyniosły 82,8 mln dolarów z 273 mln dolarów całkowitej sprzedaży Appen za ten rok.

„Appen natychmiast dostosuje swoje strategiczne priorytety po powiadomieniu o rozwiązaniu umowy z Google i 27 lutego 2024 r. przedstawi dalsze szczegóły w swoich wynikach za cały rok 2023.” – napisała firma.

W sierpniu 2020 r. akcje Appen osiągnęły najwyższą cenę 42,44 dolarów australijskich (27,08 dolarów amerykańskich) na Australijskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, co spowodowało, że kapitalizacja rynkowa spółki wyniosła równowartość 4,3 miliarda dolarów. Obecnie akcje spółki wyceniane są na około 28 centów australijskich, co oznacza spadek o ponad 99% od ich szczytowej wartości.

Byli pracownicy, którzy prosili o zachowanie anonimowości w obawie przed działaniami odwetowymi, powiedzieli we wrześniu CNBC, że obecne wysiłki firmy w kierunku przejścia na generatywną sztuczną inteligencję odzwierciedlają lata słabej kontroli jakości i chaotyczną strukturę organizacyjną.